Re: Plyta do Celerona (Abit/ASUS)

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 01 Sep 1999 - 09:05:48 MET DST

Cześć,

> Dla uscislenia: mowiac ASUS, mysle o P3B-F a mowiac Abit mysle BX6
> rev.2 lub BE6.

Obie firmy robią znakomite płyty. BX6 bym nie kupił ale z Abit'ów to BH6
rev1.1 albo jak masz dużo kasy to może i BE6 lub Asus P3B-F. BE6 sprawia
niektórym sporo problemów ale można sobie dać z nimi radę. P3B-F bez zmiany
Bios'a też może co niektórych przyprawić o ból głowy.

> Juz bylem zdecydowany na P3B-F ale przeczytalem o tych wartosciach FSB
> pomiedzy 83 a 100 MHz, istotnych przy kreceniu celerow, ktore sa w
> Abitach a nie ma ich w nowym ASUSie.

Cokolwiek kupisz nie będzie złą decyzją. Sam używam Asus'a ale nie
wykorzystałbym i tak największych zalet ani P3B-F (nie wykorzystam ani 6 PCI
ani 4 DIMM, a SCSI nie odpala Suspend-To-RAM) ani BE6 ( procek idzie na
100MHz i wyżej i nie potrzebuję UDMA66).

> Czy jest to tak istotne i czy duza jest roznica pomiedzy 5,5*83 a np.
> 5,5*95 - w realnej pracy, oczywiscie (bo zaraz ktos mi powie, ze 66
> Mhz.).

IMHO niewielka. Nawet dla gier FP. Z resztą może się zdażyć, że trafisz na
procka co pójdzie na 100MHz i nie wykorzystasz nawet tych częstotliwości.

> A jesli juz Abit, to BX6 rev.2 czy PE6?

BH6 rev1.1 lub BE6.

> Pozdrawiam, Rafal.

> PS. Kasa specjalnie nie gra roli - na plycie glownej nie bede oszczedzal.

I słusznie ale ... bez przesady.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."