Re: UDMA czy C333@415 - co lepsze?

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 12:25:17 MET DST

> Przy UDMA dysk chodzi poprawnie do FSB 75 MHz (333_at_375), przy FSB 83 MHz w
> pewnych momentach się zacina ale nic nie kaszani.

W takim razie UDMA i FSB 83 też odpada.
Teraz może chodzić dobrze a po paru dniach użytkowania wysypie się FAT
i stracisz dane z dysku (niby można to jakoś odzyskiwać ale to dość
skomplikowane).
Ja tak miałem przy Seagate i FSB 75 z UDMA.
Chodziło dobrze przez pewnien czas aż tu nagle reset i z danych na dysku
zrobiły
się śmieci.

> Czy między PIO 4 a UDMA jest jeszcze DMA?

Tak. A konkretnie to DMA pracuje przy dysku w PIO i działa niemal
identycznie
jak UDMA tylko, że obciążenie procesora jest o kilka % większe.

> W moim BIOS'ie niczego takiego nie widziałem (Lucky Star
> 6BX2).

DMA nie włącza się w biosie tylko w Panelu Sterowania \ System \Menedzer
Użądzeń \
Stacje Dysków pod Windowsem.

--
Pozdrawia