Odp: UDMA czy C333@415 - co lepsze?

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 01:33:38 MET DST

> Witam
>
> Kombinuję, testuję i nie mogę się zdecydować - pomóżcie!
> W którym przypadku będzie większa ogólna wydajność komputera (raczej
> aplikacje biurowe, kompilatory, prog. graficzne niż gry):
>
> 1. UDMA 2 (IBM 8.4 GB), C333_at_333, RIVA ZX 8 MB
> 2. PIO 4 (IBM 8.4 GB), C333_at_415, RIVA ZX 8 MB

Wydaje mi się, że 333_at_416 bez UDMA będzie wydajniejsze.
A próbowałeś 333_at_416 z PIO4 i DMA w Windowsie ?
Wydajność dysku w takim ustawieniu jest niemal identyczna co przy UDMA.
Z tym, że zawsze istnieje ryzyko skaszanienia danych na dysku przy DMA i FSB
83
ale z drógiej strony IBM'y to dobre dyski i raczej nic mu sie nie powinno
dziać
ze "zwykłym" DMA.

> Płyta: Lucky Star 6BX2, 64 MB RAM (PC100)
> W każdym przypadku system chodzi stabilnie (Celeron z dużym radiatorem z
> dwoma wiatrakami); chociaż w 2 przypadku mam obawy o elektronikę HD i
> możliwość uszkodzenia karty graficznej (przy FSB 83 MHz --> AGP Data
> Transfer Rate idzie na 166 MHz zamiast, jak było przewidziane, na 133 MHz)

Nic się nie uszkodzi :-)
O to się nie martw.

ps. A próbowałeś wogule czy chodzi na UDMA i FSB83 ???

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\