Odp: Kontroler SCSI - nagrywarka CD

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 23:03:49 MET DST

Użytkownik Mariusz <mariusz_at_cz.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4lf5q7.712.ln_at_linux.linux...
> Cześć !
>
> Lodek napisał(a) w wiadomości: <01beefe5$66ab3c80$LocalHost_at_default>...

> PCI i ISA, zależy od modelu. Lepsze jest PCI, aczkolwiek miałem nagrywarki
> podpięte do AHA1542 na ISA i chodziło jak burza.,

> Absolutnie nie. 95 i 98 nie potrafią w 100% wykorzystać możliwości
> kontrolera SCSI, powiedziałbym że jakieś 40-50% jeko możliwości. Natomiast
> sprawa diametralnie zmienia się przy Win NT i np. Linuxie. Te systemy "są
> pisane" na SCSI. Nis potkałem się z jakimiś konfliktami ze sprzętem czy
> softem.

SCSI?

> [...]
> oferuje SCSI, ale znacznie mniej kłopotów przy konfigurowaniu, duży
> transfer, mały % obciążenia CPU itd. IDE niestety nie dorównuje sprzętowi
> SCSI, nawet UDMA 33 niewiele pomogło... Bomba jakbyś jeszcze miał CD-ROM
> SCSI i taki sam dysk. Ja mam transfer z dysku SCSI na poziomie 10MB/s przy
> pełnym obciążeniu systemu (aktywna baza danych -sortowanie, zapuszczony
> benchmark, kopiowanie w tle jednego dużego pliku 350 MB i kopiowanie w tle
> 120MB katalogu z plikami 1-500KB...).. To wszystko na Fast. Jakbyś miał
> Wide, lub Ultra Wide, to masz transfer na poziomie 20 MB/s.
Całkowicie sie zgadzam. Ja mam SCSI ISA AdvanSys 233MMX 80RAM i podczas
nagrywania gram w Quaka II. Nigdy przez to nie musiałem wyrzycać płytki.
Przy IDE to raczej nie ma nawet o czym mówić. Obciązenie procka przy
nagrywaniu to 4-6%.

Ja bym dodał jeszcze za Yamahą HP

--
Pozdrawiam.