Odp: Serwer PROXY

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 23:10:36 MET DST

Użytkownik Chemical <chemical_at_szczecin.multinet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37C884D6.6083679B_at_szczecin.multinet.pl...

> Jeżeli się łączysz przez serwer proxy, to dzięki temu, że jest on zwykle
> połączony "ze światem" szybkim łączem stałym, transmisja jest szybsza
> niż jakbyś się łączył bezpośrednio z konkretnym serwerem. Jednocześnie
> serwer proxy musi być jak najbliżej Ciebie.
Po za tym twoja predkosc wtedy nie zalezy od zagranicznych łączy TP.SA a od
połączenia z proxy. Ten ostantni zwykle po kilku sekundach ma juz na dysku
to co ty bedziesz sciągał przez 1min. :-)

> W np. przeglądarce www poszukaj ustawień serwera proxy i wpisz adres,
> np:
>
> w3cache.icm.edu.pl (port:) 8080
> w3cache.tpnet.pl (port:)8080
>
> Ten ostatni adres jeszcze możesz spróbować wpisać z najbliższym dużym
> miastem, np:
>
> w3cache.szczecin.tpnet.pl
>
> Z własnego doświadczenia wiem, że serwery te działają zupełnie różnie,
> tzn czasami faktycznie przyśpieszają transmisję, czasami spowalniają
> albo nie działają wogóle.
>
> Chemical
Dodam jeszcze że zwykle z USA masz transfer dzieki proxy ok 2,2-2,8kB/s co
jest nie do pomyslenia bez proxy. Zwykle mam (V.90 Spirit) 0,8-1,1kB/s z np.
www.nasa.gov Natomiast z połączeniami w granicach Polski szybciej jest bez
proxy.
zwalnia o 1kB/s. Używam w3cache.icm.edu.pl .