Re: Kontroler SCSI - nagrywarka CD

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 03:15:06 MET DST

>Nie widze sensu kupowania SCSI chyba ze zamierzasz przeznaczyc komputer
>wylacznie na nagrywanie. Potem rozbudowa staje sie klopotliwa ze wzgledu na
>mala ilosc przerwan i trzeba ostro lawirowac z przerwaniami.

Oj chyba nie miales stycznosci ze SCSI. Prawda jest taka, ze jesli posiadasz
komputer oraz nagrywarke IDE, to podczas samego procesu nagrywania mozesz
spokojnie isc sobie zrobic herbatke i ja w spokoju spozyc ;-) System jest
praktycznie zablokowany. W przypadku posiadania kontrolera oraz nagrywarki
SCSI sytuacja jest o wiele przyjemniejsza, nie ma juz zajetosci czasu
procesora przez transfer danych do/z dysku/nagrywarki rzedu 100%. Mowiac
krotko mozna pracowac, bawic sie Officem czy surfowac po sieci.

>Przy obecnej szybkosci sprzetu SCSI nie jest rozwiazaniem najlepszym.
>Korzysci nie widze.

Oj jest, jest roznica a korzysci sa - chociazby bardzo dobre parametry
odczytu danych audio, nie mowiac juz o samej roznicy w pracy napedu SCSI a
IDE. Natomiast kompletny odlot daje CDROM SCSI - polecam oczywisci Teac;a
lub tez Pioniera.

>W zadnym przypadku. Maja one duzo gorsze mozliwosci niz daje w tej chwili
>IDE. Jesli chodzi o SCSI to lepiej kupic taki z pamiecia i dobrym
>wspomaganiem mikroprocesorowym (np. DPT) ale one duzo kosztuja i sa
>przeznaczone na rynek serwerow komputerowych.

Zgadza sie, ale generalnie nalezy szukac kontrolera z flashromem, polecam
tania a dobra wersje Tekrama (DC310 czy jakos tak), na PCI i wlasnie z
mozliwoscia update'u firmware. Koszt rzedu 200-300zl.

>Yamaha 4416 jest chyba najbardziej optymalnym rozwiazaniem.

Pomysl takze nad Plextorem - u mnie ranking indywidualny jest taki:

1. Plextor
2. Teac
3. Yamaha

Maciej Machacz