RE: Kontroler SCSI - nagrywarka CD

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 00:42:22 MET DST

Tomasz J. Waszkiewicz <elite_at_positive.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:91gx3.1568$ua1.20761_at_news.tpnet.pl...
[...]
> Nie widze sensu kupowania SCSI chyba ze zamierzasz przeznaczyc komputer
> wylacznie na nagrywanie. Potem rozbudowa staje sie klopotliwa ze wzgledu na
> mala ilosc przerwan i trzeba ostro lawirowac z przerwaniami.[...]

Sens jest, bo do nagrywarki dobrze jest mieć osobny dysk, DVD już puka do
drzwi, a IDE to po staremu tylko 4 urządzenia; później trzeba dokupić n-ty
kontroler IDE, a "rozbudowa staje sie klopotliwa ze wzgledu na mala ilosc
przerwan i trzeba ostro lawirowac z przerwaniami" ;-)

> Umnie nie dzialaja przez to niektore progamy (np.gry) ale odsetek ich jest
> nieznaczny.

??? Chyba, że ładujesz DOS-owe sterowniki ASPI do dolnej pamięci...

> Przy obecnej szybkosci sprzetu SCSI nie jest rozwiazaniem najlepszym.
> Korzysci nie widze.

Weź pod uwagę choćby mobilność urządzeń SCSI. W firmie jest podłączona do
blaszaka, ale w razie potrzeby i na MAC-u można z niej skorzystać. Poza tym,
jakiś czas temu na tej liście były wyniki obciążenia procesora przez
nagrywarki IDE i SCSI na korzyść tych ostatnich.

> W zadnym przypadku. Maja one duzo gorsze mozliwosci niz daje w tej chwili
> IDE. Jesli chodzi o SCSI to lepiej kupic taki z pamiecia i dobrym
> wspomaganiem mikroprocesorowym (np. DPT) ale one duzo kosztuja i sa
> przeznaczone na rynek serwerow komputerowych.

Bez przesady, bezbiosowy Adaptec na PCI spokojnie wystarczy.

> Yamaha 4416 jest chyba najbardziej optymalnym rozwiazaniem.

Również polecam. Ale jeśli finanse pozwolą - to wersję SCSI external.

Pozdrowienia

JoteR