Re: Kontroler SCSI - nagrywarka CD

Autor: -=BebeK=- (bebek_at_btsnet.com.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 19:49:29 MET DST

Lodek wrote:

> Witam wszystkich,
>
> Przymierzam się do zakupu nagrywarki CD-R. W związku z tym mam następujące
> pytania:
>
> 1. Czy kontroler SCSI to wchodzi w PCI czy ISA? Jeśli może być i tak i tak
> to co jest lepsze?

Wiadomo, ze PCI lepsze...

> 2. Czy taki kontroler ma tendencję do gryzienia się z resztą sprzętu?
> (używam Win95 OSR2 + w najbliższej przyszłości dołożę WinNT4 WKST).

Czasem...

> 3. Czy różnica w działaniu nagrywarki jest bardzo wyraźna na korzyść SCSI?
> Chodzi mi zarówno o kwestie szybkości jak i bezawaryjności (zwalone płytki)
> (na to pytanie szczególnie mile widziane odpowiedzi osób, które posługiwały
> się i jednym i drugim rozwiązaniem)

Przy obecnych szybkosciach prockow, plyt glownych i dyskow twardych -
nie widze sensu kupowania SCSI

> 4. Czy kontrolery z dolnej półki typu 150-200 PLN są godne polecenia, jeśli
> jedynym sprzętem SCSI będzie ta właśnie nagrywarka?

Czemu nie ?

> 5. Pytanie tradycyjne: co polecacie - oprócz osławionego Teaca?

np. PLEXTOR, YAMAHA

Sam osobiscie uzywam CD-RW IDE 400 Series 4x4x16 z buf. 2 MB [Pentium
166MMX podkrecony na 233MHz, HDD Quantum 7,6 i WD 4,3] i jestem bardzo
zadowolony :))

BebeK