Siec w domu

Autor: Michal Zurawski (michal_zurawski_at_astercity.net)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 22:52:14 MET DST

Z tego co wiem to okazuje sie ze nie jest to takie proste jak sie wydaje -
system Windows 98 nie obsluguje dwoch kart jednoczesnie i dlatego nie da sie
tego zrobic. Sprawa wyglada zupelnie inaczej w momencie gdy do polaczenia z
netem wykorzystuje sie modem - wtedy system moze bez problemu obsluzyc modem
i sieciowke - inaczej niechce. Wiem ze rozwiazanie mojego problemu znajduje
sie w wersji Win 98 SE czyli Second Edidtion. Jest tam protokol czy tez
narzedzie o nzawie Internet Connection Sharing umozliwiajace stworzenie
sieci wewnetrznej - nalezy wskazac urzadzenie do polaczen z netem i drugie
do polaczen z siecia wewnetrzna - i po bolu. Niestety poki co nie jestem
jescze tym szczesliwym posiadaczem i na razie wszystko stoi otworem. Ale do
czasu - na razie chce jakos ten problem ominac - probowalem przydzielic inny
IP komputerowi B (czyli temu ktory chce podlaczyc) a jako bramke ustawic IP
komputera A (podlaczonego skretka do netu) wykorzystujac zarowno jedna karte
(wejscie - skretka, wyjscie - BNC) jak i wykorzystujac dwie karty (jedna
wejscie - skretka, druga - wyjscie BNC). Jednak okazalo sie ze karta
sieciowa ktora posiadam 3COMa jest karta jednokanalowa, tzn. moze obsluzyc
albo skretke albo BNC - dwoch naraz nie lyknie. Dwie karty natomiast nie
wchdza w gre poniewaz system nie obsluguje dwoch kart naraz.

Wniosek:
Huj bombki strzelil - choinki nie bedzie. (przepraszam - to cytat)

A na powaznie - jedynym chyba rozwiazanie w tej chwili jest poczekanie na
Win 98 SE - stawiac NT mi sie nie bardzo chce (a NT rozwiazuje ten problem).
Nie wiem jak jest z Win 2000 - wersja ktora posiadam Beta 3 built 2031 albo
jest trafiona bo nie mozna w ogole skonfigurowac sieci, albo ja jestem za
glupi, a wersji 2072.1 tzw Release Candidate czyli przeznaczona do masowego
tloczenia nie jestem w stanie w ogole zainstalowac:((

Wniosek2:
Nalezy wsztrzymac sie do ukazania (pewnie na Stadionie S.A.) wersji Win 98
SE.

Chyba ze ktos ma inny pomysl.

Michal
michal_zurawski_at_astercity.net