Re: W'98 i zajetosc RAM - problem (dlugie)

Autor: Nazir (nazir99_at_kki.net.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 13:17:45 MET DST

dyskusja wrote:

> Linux cos pieknego ............................ do czasu, gdy chcesz odpalic
> modem i internet: wejdz do pliku xxxxxx zmien wpis yyy na yyn itd. jesli nie
> chodzi wejdz do pliku kt.ere i zmien .... ludzie.... ja to przezylem.
> Zainstalowalem to badziewie z ciekawosici a ile mialem z tym klopotu ....
> jesli chcesz miec problem to zainstaluj sobie tylko LILO z odinstalowaniem
> tego cuda jest niezal szopka. Zeby zmienic rozdzielczosc w xwindow to tez
> trzeba uruchomic fure dziwnych programow. A najlepszy to jest dostep do
> [...]

Chlopie ale zes sie uprzedzil. Problem z tym, ze nie dysponujesz zadna
pozadna literatura. Jak zaczynalem prace w swojej firmie, to nie
wiedzialem nawet jak sie zalogowac, a teraz to jak musze sie przesiasc
na Windows to az mnie mierzi (oczywiscie w domu mam W98 ale to inna
bajka). Po koleji:

1) System Linux jest systemem darmowym. Nikt nie kaze Ci placic min. 350
zl za niestabilny i niepewny system. To ze Ci sie komputer nie zawiesil
to jeszcze nic nie znaczy. Jezeli postawisz kolo siebie dwa komputery,
na jednym bedzie pracowal Linux a na drugim Windows. Jak myslisz, ktory
dluzej wytrzyma (oczywiscie mowimy tutaj o normalnej pracy na dobrze
skonfigurowanych stanowiskach). U mnie w robocie serwery linuxowe chodza
na okraglo (rekord to ponad pol roku bez przerwy). Pracuje na nich kilka
osob (na raz - zdalnie) i nie ma zadnych problemow. Windows moze
wytrzymalby 24 godziny ale to malo prawdopodobne.

2) Co do argumentu dotyczacego oprogramowania. Rzeczywiscie jeszcze jest
cienko (szczegolnie jezeli chodzi o przecietnych uzytkownikow). Ale
zadam Ci proste pytanie: na jaka platforme wyszedl wczesniej test Quake
3 Arena????? Na LINUX'a. A na wersje windows trzeba bylo jeszcze
poczekac dwa tygodnie (jak nie wiecej). Powoli firmy komercyjne
deklaruja sie, ze beda robic oporgramowanie takze dla Linuxa. Juz nie
mowiac o tym, ze cale oprogramowanie mozesz sobie sciagnac z sieci wraz
z kodami zrodlowymi. Widziales cos takiego w Windows????? A jezeli bys
twierdzil, ze to sa jakies badziewne programiki - dla uzytkownika
prywatnego sa dostepne bez zadnych oplat: Word Perfect, Oracle, Star
Office i jakos nikt nie zada za nie oplat.

Fakt, system ten wymaga wiele pracy, ale kiedy juz poznasz go, to
zainstalowanie kolejnej wersji nie bedzie problemem. Tak na marginesie:
wiele razy juz instalowalem Linuxa na roznych maszynach (nie tylko PC),
ale nigdy nie musialem sie "uczyc" instalacji przy kazdej nowej
maszynie. A to w przypadku Windows jest nieuniknione. Zawsze musisz
wyczaic w ktorym momencie i jaka wersje sterownika trzeba zainstalowac.

A tak co do tematu: nie bardzo zrozumialem. W temacie zawarles swoje
"ale" co do zajetosci Windowsa w pamieci, a w tresci najezdzasz na
Linux'a. Moze bys sie zdecydowal?????

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl