Re: Re: AMD K6-2 CXT i temperatura pracy

Autor: Foto (foto_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 07:29:33 MET DST

On Sun, 22 Aug 1999 19:59:48 GMT, "Grzesiek Gajewski"
<gayosek_at_free.com.pl> wrote:

>Radoslaw Sokol napisał(a) w wiadomości:
>
>[...]
>

>Jezu, jakie kombinacje. Ja mam K6-2 300 puszczonego na 4x95 i 2,4V.
>Temperatura procka (od spodu jest czujnik) jest 45st. w ciepłe dni i
>się nie przejmuję. Miałem mocniejszy wentylator na radiatorze, ale
>zmieniłem bo był za głośny. Teraz słychać tylko lekki szum twardego,
>mimo, że komputer stoi pod stołem koło nóg. Oczywiście obudowa jest
>zamknięta.
>Po prostu nie ma co przesadzać z tym chłodzeniem.

A pastę między radiatorem a prockiem dałeś czy doszedłeś do wniosku,
że "nie ma co przesadzać z tym chłodzeniem"? Jeżeli przez
przegrzewający się procesor nagrywarka będzie niszczyć płyty, to chyba
lepiej zapewnić sobie stabilną pracę procesora. Windows jest już
wystarczająco niestabilnym systemem, więc nie opłaca się pogarszać
sprawy przegrzewającym się procesorem.

Po drugie czy wiesz jakie są skutki zawyżonej pracy procesora?
Słyszałeś o czym takim jak migracja atomów? A jeżeli myślisz, że ten
czujnik pokazuje temperaturę jądra procesora to się grubo mylisz.
Zauważ, że chłodzi się tylko obudowę procesora.
Widziałeś kiedyś procesor Alpha, u niego konstruktorzy pomyśleni o
tym, żeby można było dobrze umieścić radiator, umieszczająć dwa
nagwinkowane wypustki na procku. A niestety Amd mają głupkowatą
blaszkę, która co gorsza nie jest płaska.

Pozdrawiam

Foto

 |0101| email: foto_at_alpha.net.pl |01|
=|1100|= <<dobry plik to spakowany plik>> =|11|=
 |1001| |10|

End of File