Re: Re: AMD K6-2 CXT i temperatura pracy

Autor: Grzesiek Gajewski (gayosek_at_free.com.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 23:21:29 MET DST

Foto napisał(a) w wiadomości: <37c0d372.897420_at_news.tpnet.pl>...

>A pastę między radiatorem a prockiem dałeś czy doszedłeś do wniosku,
>że "nie ma co przesadzać z tym chłodzeniem"? Jeżeli przez
>przegrzewający się procesor nagrywarka będzie niszczyć płyty, to
chyba
>lepiej zapewnić sobie stabilną pracę procesora. Windows jest już
>wystarczająco niestabilnym systemem, więc nie opłaca się pogarszać
>sprawy przegrzewającym się procesorem.

No chyba jak się nie przejmuję taką temperaturą znaczy to że Winda
działa stabilnie - inaczej bym chłodził bardziej. Pastą zawsze
smaruję.

>Po drugie czy wiesz jakie są skutki zawyżonej pracy procesora?
>Słyszałeś o czym takim jak migracja atomów? A jeżeli myślisz, że ten
>czujnik pokazuje temperaturę jądra procesora to się grubo mylisz.

Oczywiście że wiem. A jak inni mierzą temperaturę radiatora, to
dobrze?
A czy wiesz, że półprzewodniki mogą pracować w temperaturach nawet
125st.? Oczywiście nie te zwykłe, ale "militarne" zwykły spokojnie
popracuje w 70st. jeśli jest dobrej jakości.

>Zauważ, że chłodzi się tylko obudowę procesora.
>Widziałeś kiedyś procesor Alpha, u niego konstruktorzy pomyśleni o
>tym, żeby można było dobrze umieścić radiator, umieszczająć dwa
>nagwinkowane wypustki na procku. A niestety Amd mają głupkowatą
>blaszkę, która co gorsza nie jest płaska.

Niestety to są dodatkowe koszty, które producenci starają się
zminimalizować.

--
Grzesiek Gajewski alias Gayos
gayosek_at_free.com.pl | http://www.free.com.pl/gayosek