Odp: Odp: Dupiaste wentylatorki chłodzące procesor

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 19:14:16 MET DST

> U=RI
> I=U/R
>
> I - natezenie pradu
> U - napiecie
> R - opor (silnika)
>
> Zjarany silnik ma albo R znacznie nizsze niz normalnie (zjarala sie
> izolacja cewki i zwoje sie zwarly) i wtedy I skacze ostro do gory albo ma
> bardzo duze (zjarala sie cewka, nastapilo przerwanie obwodu) i wtedy I
> skacze w dol. Nie wiem co zachodzi w rzeczywistosci.

A my tu o zatarciu a nie o spaleniu mówimy. Spalić silniczek od
procesorowego
wentylatora to naprawde sztuka (bez zwiększania napięci).
Przy zatarciu opory chamują wentylator do tego stopnia, że się zatrzymuje
ale elektronika odpowiedzialna za puszczanie prądu na poszczegulne uzwojenia
działa
nadal. Czyli jest wykonywana praca a to oznacza pobór prądu.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\