Re: Odp: Kilka slow o Zoltixie

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Thu 19 Aug 1999 - 16:33:36 MET DST

>Tak, o te wlasnie. Badziewna jakosc, blad w projekcie ukladu
>sterowania przekaznikami... Generalnie kleja sie na potege i trafienie
>dobrzee chodzacego Zoltriksa FM VSP56 jest spora sztuka.

Jakos nie zauwazylem, zeby byly z tym problemy. Zawsze sobie "pstryknal"
kiedy potrzeba, ja osobiscie problemu nie widze, a mam grata w eksploatacji
juz ponad pol roku.

>Jk juz FM VSP raczy przylaczyc sie do linii to dziala - i to dziala
>dosyc agresywnie, inni producenci jakby ostrozniej ustawili
>negocjacje. Czyli - modem raczej na dobre linie, na slabszych trzeba
>mu profil korygowac (w odroznieniu od innych producentow gdzie raczej
>na dobrych warto poprawic profil zeby osmielic modem do
>agresywniejszej negocjacji).

Tu sie zgodze - modem na wynegocjowanym polaczeniu 28800/31200bps (tak sa
ustawione modemy dostepowe, jakies badziejstwo) wyciaga transfer ok.
3.5-3.7kB/s, oczywiscie przy kompresji (np. newsy) transfer realny skacze
nawet do 7kB/s!

>Ale w ocenie statystycznej FM VSP56 (przynajmniej do niedawna)
>wypadaly jako chlam najgorszy - co komu s prawdziwego UART-u, z 2MB
>pamieci programu (V.90 i K56flex jednoczesnie), co z ladnie
>negocjowanej predkosci jak do linii sie przypiac nie mozna?

Moze mam szczescie, ze mam nowa linie (polroczna i nie u TPSA). Aha - nie
"2MB" tylko 2Mbit flashrom :-)

I na koniec lamerskie pytanko - co to jest UART ?

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl