Re: Czym sie rozni UDMA w biosie od DMA pod Win9x? (dlugie)

Autor: apix_at_kki.net.pl
Data: Tue 17 Aug 1999 - 08:00:59 MET DST

From: Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com>

Subject: Czym sie rozni UDMA w biosie od DMA pod Win9x? (dlugie)

> [...]
>

> Wowczas wylaczylem opcje UDMA w biosie i pozostawilem wlaczone DMA po Windowsem
> - nie bylo zadnych problemow przy przegrywaniu.
>
> Co ciekawe wydaje mi sie, ze Windows w pewnym stopniu nie uwzglednia ustawien
> UDMA w biosie. Sprawdzilem to na przykladzie mojego dysku (IBM 6.5GB UDMA).
> Otoz, przy wylaczonej opcji UDMA i wlaczone DMA wynikalo, ze dysk pracowal w
> trybie UDMA/DMA - sprawdzalem czas zajetosci procesora przy uzyciu HDtach 2.60
> (cos ok 3%).
> Przy wlaczonym UDMA w biosie i wylaczonym DMA dysk zuzywal ok 70% czasu
winda sama sobie dekoduje niekiedy lub zawsze, jakie sterowniki
zainstalowac i jaka obsluge wprowadzic, zalezy to od wielu
czynnikow czesto przypadkowej kolejnosci dolaczanych urzadzen
nic nowego dla Wxx

> Moze po prostu jest cos nie tak z moim napedem? - mam jeszcze dwa miesiace
> gwarancji.
> Jakim programem moge sprawdzic, czy naped faktycznie pracuje w trybie UDMA/DMA?
>

> PS.
> Powyzszy problem z CD wynikl przy probie zgrywania sciezek audio przy pomocy
> AudioGrabber'a. Mialem niesamowite problemy, zeby zgrywac sciezki za pomoca
> ASPI - problem zostal rozwiazany dopiero przez upgrade firmware'u siedzacego w
> napedzie
i o to chodzi aby dzialalo :) a ty sie martwisz

> Sorry za przydlugie wywody.
>
> Pozdrawiam,
> Jacek
faktytcznie przydlugie , ale je zrecznie skrocilem do istotnych
informacji i zapamietam w moim katalogu :))))
                                                                                apix

--
Najlepszy polski bezplatny serwer http://www.kki.net.pl
To jest miejsce na reklame Twojej firmy - biuro_at_kki.pl