Odp: simmy na plycie do 100mhz

Autor: marek_a (marek_a_at_zapis.net.pl)
Data: Sat 14 Aug 1999 - 18:42:48 MET DST

Moze byc np FIC VA 503+ plyte mozna montowac w obudowach AT lub ATX
mozna uzywac montowac moduly SIMM i DIMM. Sam takiej uzywam poniewaz
na magistrali mozna ustawic 124 MHz, ma zamontowany cache o wielkosci
1MB co bardzo wplywa na wydajnosc. Oczywiscie ma tez wady np te gniazda
SIMM o ktore pytasz (dla mni to wada, a dla Ciebie zaleta), czy tylko trzy
gniazda PCI i az trzy ISA. Jednakze ja poleca ze wzgledu na wydajnosc i to,
za firma AMD rekomenduje ta plyte dla swoich procesorow. Jest tez nowsza
wersja FIC VA 503a lepsza. Jezeli sie zdecydujesz na FICa 503+ to staraj
sie kupic wersje 1.2a Na koniec ciekawostka mianowicie mialem jakis czas
temu juz te plyte, nasluchalem sie roznych mondrali i kupilem ASUSa P5A
ze to niby lepsza, nowoczesniejsza i markowa (czytaj drozsza) konstrukcja,
ze umozliwia pomiary temperatury, obrotow itp. duperele. Plyta owszem
dobra wszystko ma na miejscu, nie ma tylko takiej wydajnosci ja FIC. Dlatego
po miesiacu ja sprzedalem i kupilem na powrot FICa 503+. Mozna jeszcze
dodac, ze plyta posiada gniazdo AGP i obsluguje tryb AGP x 2 oraz, ze mozna
z nia uzywac wszystkich AMD od K6 do K6-III i oczywiscie INTELI itp. Nie
polecam natomiast do niej kart graficznych na chipie INTEL 740.
Ciekawostka jest to, ze regulator napiecia umozliwia uzyskanie napiec juz od
2V ze skokiem 0.1V (2.0-2.1-2.2-2.3itp). FICa mozna kupic juz od 250zlp na
gieldzie. Nie kupuj natomiast plyt PC-CHIPS sa tanie, ale to ich jedyna
zaleta.

Pozdrawiam marek_a_at_zapis.net.pl
Ps. Jest to najstabilniejsza plyta jaka mialem. Praktycznie zero niebieskich
ekranow, oczywiscie Windows niekiedy sie zawiesi, ale wylacznie z mojej winy
poniewaz lubie sie bawic systemem - czesto grzebie w kluczach.