CDRW Dysan 1622 again - nie zapisuje TOC`a...

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Wed 11 Aug 1999 - 10:20:18 MET DST

Witam!
Ja przez ta nagrywarke to osiwieje i ocipieje! Wlasnie wrocila z
serwisu, gdzie zgodnie z Waszymi, Panowie, radami ja poslalem. Panowie
serwysanci stwierdzili, ze nagrywara jest OK, i odeslali ja nazad.
Tymczasem zlom jak niszczyl plytki, tak dalej niszczy w najlepsze :-((
Probowalem na roznych kompach, w roznych konfiguracjach
sprzetowo-programowych (Adaptec EasyCD Creator 2.5, Nero 4.0.0), z
roznymi plytkami (TDK, Basf, Maxell, Samsung i OEM noname) i zawsze to
samo. Wystepuja dwa rodzaje bledow:

1) nagrywanie zostaje przerwane z powodu "errors reported by output
device" (Easy CD Creator) lub "seek failed" (chyba...) (Nero). Nie ma
reguly gdzie, ale na ogol w pierwszej polowie plytki. Zdarza sie to
zwlaszcza przy nagrywaniu bez zamykania plytki, z zamykaniem -
znacznie rzadziej. Dziwne...

2) Nagrywanie przebiega cacy do momentu nagrywania TOC. Naped zaczyna
zapisywac (ma to wedlug programu trwac 2 min. i przy dobrze nagranych
plytkach tyle trwa), wyglada, ze idzie OK, w pewnym momencie
nagrywarka probuje przepozycjonowac laser (slychac ruchy wozka), i
reszta TOC "nagrywa" sie blyskawicznie (np. od 0 do 50 % idzie ok.
minute, zaszarpie wozkiem, stanie na chwile, i reszte zalatwia w 3-5
sek).

Co ciekawe, wydaje sie, ze nagrywara nie ma klopotu z nagrywaniem
CDRW, a przynajmniej nie miala klopotow wczoraj, gdy zaczalem proby z
plytka RW - nagrala dwa razy bez zadnych ale. Wiem, ze jedna jaskolka
nie czyni wiosny, ale dobrze nagrac dwa razy pod rzad jeszcze sie tej
nagrywarce za mojej kadencji nie zdarzylo...:-)

Czy ktos moze mi dostarczyc jakichs sensownych argumentow, abym mogl
przekonac te Yeti Szerokodupne w serwisie, ze nagrywarka jednak jest
zepsuta? Ewentualnie - czy ktos poradzil sobie z podobnymi problemami
w warunkach domowych, bez rozkrecania sprzetu (plomba...)? Bardzo
prosze o pomoc.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

--