Re: Odp: Komputery 386, ich bios, DOS a sprawa problemu roku 2000

Autor: Jacek Gutkowski (jgutkowski_at_lucent.com)
Data: Thu 05 Aug 1999 - 08:14:09 MET DST

PiKo wrote:
> =

> U=BFytkownik Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com> w wiadomo=B6ci do =
grup
> dyskusyjnych napisa=B3:37A80F7C.D36599DB_at_lucent.com...
> =

> Je=BFeli BIOS nie przejdzie przez problem 2000 to problem oprogramowani=
> upada.
> Nie wiem na pewno ale s=B3ysza=B3em, =BFe DOS-y w wersji ni=BFszej ni=BF=
 6.* nie
> obs=B3uguj=B1 4 cyfr w roku a to oznacza ich nieprzydatno=B6=E6 po 1999=
=2E
> [...]

Dzieki za procedury. Z pewnoscia sie przydadza.
Mam jednakze jeszcze jedno pytanie.
Czy mozna w 100% stwierdzic, ze wszystkie komputery 386 nie sa odporne na=
 rok
2000?
Z tego co udalo mi sie znalezc w sieci wynika, ze problem ten wystepuje w=
wszystkich 386, natomiast ewentualne sprawdzanie BIOS'u mozna przeprowadz=
ac od
486 do Pentium 166. Oczywiscie procesor nie ma tutaj zadnego znaczenia - =
liczy
sie wylacznie zgodnosc BIOS'u, ale mysle, ze autorzy tych stwierdzen miel=
i po
prostu na uwadze czas pojawiania sie tych procesorow i rodzaje BIOS'ow w =
tym
okresie.

Problem, ktory chcialbym rozwiazac tyczy sie komputera i oprogramowania m=
ojego
kolegi. Ma on bowiem komputer 386, na ktorym chodzi pewien program do
fakturowania pisany w Clipperze jakies 10 lat. Osobiscie nigdy nie pisale=
m nic
w Clipperze, ale ow program poszedl w swiat i jest uzywany przez kilkadzi=
esiat
sklepow. Przekaze mu powyzsze procedurki, przy pomocy ktorych bedzie mogl=

stwierdzic, czy w styczniu'2000 bedzie mial urwanie glowy z dawnymi klien=
tami.

A moze ktos wie, czy Clipper sprzed 10 lat (nie pamietam wersji) mial pro=
cedury
do odczytu dat zgodne z rokiem 2000?

Pozdrawiam,
Jacek