Re: D-VHS bylo Re: BARDZO Proszę o

Autor: Piotr Podsiadly (ppodsia_at_dmcs.p.lodz.pl)
Data: Tue 27 Jul 1999 - 10:57:47 MET DST

Witam
> Tak, pozwala, tylko skad wezmiesz zrodlo sygnalu (oprocz DVD), ktore
> daje cyfrowa jakosc i posiada dzwiek Dolby 5.1? Telewizji HDTV u nas
> nie wprowadza jeszcze przez dluuugi czas, wiec pozostaje tylko
> przegrywanie DVD. Nie ma to jednak wiekszego sensu, gdyz kaseta +
> urzadzenie nagrywajace jest kilkukrotnie drozsze od zestawu DVD i
> posiada mnostwo wad, ktorych DVD nie ma.

Cyfrowe programy satelitarne np.

> Tasma nie jest wcale tansza od DVD a do tego jest o wiele mniej
> trwala.

Przy jednokrotnym zapisie z pewnoscia nie jest tansza, ale ma za to
wieksza pojemnosc.

Zwaz, ze jest to urzadzenie mechaniczne co powoduje, ze tasma
> bedzie sie zuzywac, moze sie zablokowac wewnatrz urzadzenia, mozesz na
> nia wylac cole, mozesz ja upuscic i rozwalic, itd, itp.
 Byc moze sie myle ale zapis cyfrowy jet mniej podatny na starzenie sie
tasmy niz analogowy...

DVD nie posiada wszystkich tych wad a do tego posiada jeszcze wiele
zalet,
> ktorych D-VHS nie posiada (blyskawiczny dostep do wybranego momentu
> filmu, np.)

Oczywiscie, ale plyte mozna porysowac, zlamac, w razie rozlania
czegokolwiek na nia mozna ja wyczyscic co tez grozi porysowaniwem itd.
ale poza tym faktycznie ma same zalety w stosunku do tasmy. Aha plyty
CD (CD-R) zle znosza upadek z pewnej wysokosci szczegolnie na "kant" po
kilku takich wypadkach plyta potrafi peknac lub rozpasc na dwie.

Pozdrawiam
Piotr J. Podsiadły