Re: D-VHS bylo Re: BARDZO Proszę o odpowiedź cz.2

Autor: Mariusz Studzinski (cecil_at_calia.daewoo.lublin.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 07:42:15 MET DST

On Thu, 22 Jul 1999 12:57:32 +0200, Piotr Podsiadły
<ppodsia_at_dmcs.p.lodz.pl> wrote:

>chyba sie nie pomylilem. Zgodnie z tym co tam pisza cudo ma tryb zapisu
>bitstream, i pozwala na zapisanie danych w foramcie np. MPEG-2 +
>wielokanalowy dzwiek audio.

Tak, pozwala, tylko skad wezmiesz zrodlo sygnalu (oprocz DVD), ktore
daje cyfrowa jakosc i posiada dzwiek Dolby 5.1? Telewizji HDTV u nas
nie wprowadza jeszcze przez dluuugi czas, wiec pozostaje tylko
przegrywanie DVD. Nie ma to jednak wiekszego sensu, gdyz kaseta +
urzadzenie nagrywajace jest kilkukrotnie drozsze od zestawu DVD i
posiada mnostwo wad, ktorych DVD nie ma.

>Skoro zapis jest cyfrowy to skok do wybranej sceny tez da sie zrealizowac (w
>DAT-cie funkcjonuje kok do utworow), tylko bedzie dluzej trwalo. Tasma jest
>tansza, ale przede wszystkim wielokrotnego zapisu.

Tasma nie jest wcale tansza od DVD a do tego jest o wiele mniej
trwala. Zwaz, ze jest to urzadzenie mechaniczne co powoduje, ze tasma
bedzie sie zuzywac, moze sie zablokowac wewnatrz urzadzenia, mozesz na
nia wylac cole, mozesz ja upuscic i rozwalic, itd, itp. DVD nie
posiada wszystkich tych wad a do tego posiada jeszcze wiele zalet,
ktorych D-VHS nie posiada (blyskawiczny dostep do wybranego momentu
filmu, np.)

Jest to gigantyczne nieporozumienie i na pewno nie wyprze DVD.

Mariusz Studzinski

Cecil_at_calia.daewoo.lublin.pl