Re: Monitory

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski from SWIDNIK (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Sat 24 Jul 1999 - 16:14:30 MET DST

On Fri, 23 Jul 1999 20:50:54 +0200, Geralt <geralt_at_2n.pl> wrote:

>Hejka!
>Mam pytanie dotyczace monitorow 15".
>Nie wiem jaki monitorek kupic. W Chipie w 15 calowych 1 miejsce w power
>zajal Samsung 510b, ale nie ma testow LG. I wlasnie nie wiem, ktory
>monitor wybrac:
>LG 57i - 755
>LG 575N - 755
>Samsung 510b - 905
>samsung 510s - 700
>KFC CB6546 (NF) 0,25 - 740
Z tych monitorow nie widzialem tylko KFC, nie wiem co to jest.
jedyny godny polecenia z nich to Samsung 510b, ale tez nie mozna
kupowac w ciemno, ale trzeba w sklepie obejrzec ze 3 sztuki i wybrac
najlepsza (zabrac ze soba Nokia Monitor Test, w lepszych sklepach maja
to zainstalowane - piractwo ??).
Monitorow LG widzialem kilka, i nie polecam ...

>No i teraz ten Samsung 510b. Ma ktos ten monitor? ciekawy jestem opini o
>nim. Plusem jest to, ze ma TCO99, 95, 92 (choc nie jestem pewnien, bo na
>jednej stronie pisze ze opcja, a na drugiej ze ma :-) ), ale z tego co
>wyczytalem ma tylko odswierzanie 85 Hz zarowno w 1024x768, 800x600 i
>640x480. LG tutaj sa lepsze bo maja nawet nawet powyzej setki (w tych
>dwoch nizszych, bo w 1024x768 maja identyczne).
>Mam w zwiazku z tym pytanie, czy 85 Hz jest wystarczajace i czy jest to
>jakas duza roznica?
Nie wiem skad masz takie informacje, ale wlasnie siedzie przez S 510b
i mam 100Hz ustawione w 800x600, a 1024x768 to ma 85 Hz, ale zaden
monitor z 69kHz Ci wiecej nie wycisnie, a te ktore wyminiles tyle
maja, wogole malo ktora pietnastka ma wiecej.

>Czy jest sens dodac troche i kupic slaba 17"? Np.:
>LG 77T5 17" za 1232?
Widzialem tego LG, kilka egzemplarzy, i za nic nie zaminilbym sie za
moja pietnastke na ten monitor. Rozbieznosci kolorow ok 3 mm w rogach.
Dobrze pracowali sie do 800x600 (moze do 960x720), wyzej juz mgla
otaczala uzytkownika.

Z 15 polecam Neca z serii 500, wydaje mi sie ze najlepszy z nich to
E500. Kineskop CromaClear, moim zdaniem najlepszy jaki mozna miec w
taniej piernastce. Ten monitor kosztuje chyba cos miedzy 800-900 zl, a
od Samsunga jest jednak lepszy. Dobrze sa tez CTXy ale na
Trinitronach, no i Sony, ale nie te tansze modele bo one maja takie
parametry ze szkoda mowic, nie pamietam niestety oznaczen modeli, ale
mozesz kierowac sie cenami. CTXy z kineskopami Trinitron sa bardzo
dobre, mialem takiego kupic, ale brakowalo mi 300 zl, wiec zadowolilem
sie Samsungiem 510b. Teraz bym kupil jednak NECa.

Pamietaj, jaki dobry by nie byl monitor ktory bedziesz kupowal,
obejrzyj w sklepie ze 3 egzemplarze, glupota jest kupowanie monitora
nie wyjmujac go wogole z pudelka. Chyba ze bedziesz go uzywal tylko do
gier powiedzmy godzine dziennie, wtedy nie musisz sie przygladac. Ja
siedze juz dzis pare godzin przed kompem i zaczyna mnie bolec glowa i
oczy ;(((. Przy LG bym pewnie juz zmarl ;)).

>Pozdrawiam :-)
>Geralt

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/