Re: Monitory

Autor: Geralt (geralt_at_2n.pl)
Data: Sat 24 Jul 1999 - 20:32:45 MET DST

Lukasz 'Dentarg' Jozwinski from SWIDNIK wrote:

> On Fri, 23 Jul 1999 20:50:54 +0200, Geralt <geralt_at_2n.pl> wrote:
>
> Z tych monitorow nie widzialem tylko KFC, nie wiem co to jest.
> jedyny godny polecenia z nich to Samsung 510b, ale tez nie mozna
> kupowac w ciemno, ale trzeba w sklepie obejrzec ze 3 sztuki i wybrac
> najlepsza (zabrac ze soba Nokia Monitor Test, w lepszych sklepach maja
> to zainstalowane - piractwo ??).
> Monitorow LG widzialem kilka, i nie polecam ...

Aha, zabiore ten program i sprobuje z tym sprawdzaniem z 3 monitorow
(jesli beda mieli), a na 100% przetestuje go... Jeszcze myskle nad
porzadna 17" ale troche szkoda mi tych 23 milionow na flatrona :-))...

> Nie wiem skad masz takie informacje, ale wlasnie siedzie przez S 510b
> i mam 100Hz ustawione w 800x600, a 1024x768 to ma 85 Hz, ale zaden
> monitor z 69kHz Ci wiecej nie wycisnie, a te ktore wyminiles tyle
> maja, wogole malo ktora pietnastka ma wiecej.

Wielkie dzieki, wlasnie samn ie wierzylem w te parametry, ale cosmieszne
te dane wyczytalem ze stony Samsunga (?). Wlasnie mnie to znerwilo, bo
nie widzialem powodu takiego bezsensownego ograniczenia? A z tym 69kHz
to wiem o tym, ale na mniejszych mozna wycisnac wiecej, na 800x600 te
100Hz, a na 640x480 130 Hz... Tak mozesz ustawic?? Jesli tak, to chyba
kupie tego Samsunga...

> Widzialem tego LG, kilka egzemplarzy, i za nic nie zaminilbym sie za
> moja pietnastke na ten monitor. Rozbieznosci kolorow ok 3 mm w rogach.
> Dobrze pracowali sie do 800x600 (moze do 960x720), wyzej juz mgla
> otaczala uzytkownika.

Aha, tak myslalem...

> Z 15 polecam Neca z serii 500, wydaje mi sie ze najlepszy z nich to
> E500. Kineskop CromaClear, moim zdaniem najlepszy jaki mozna miec w
> taniej piernastce.

Ten rodzaj kineskopu ma KFC wlasnie z plamka 0,25. Ale KFC nie jest
znana firma, i tez nigdzie nie widzialem testu takiego egzamplarza wiec
sobie chyba daruje...

> Pamietaj, jaki dobry by nie byl monitor ktory bedziesz kupowal,
> obejrzyj w sklepie ze 3 egzemplarze, glupota jest kupowanie monitora
> nie wyjmujac go wogole z pudelka. Chyba ze bedziesz go uzywal tylko do
> gier powiedzmy godzine dziennie, wtedy nie musisz sie przygladac. Ja
> siedze juz dzis pare godzin przed kompem i zaczyna mnie bolec glowa i
> oczy ;(((. Przy LG bym pewnie juz zmarl ;)).

Hmm... Bede go uzywal do roznych rzeczy i wiecej niz godzine dziennie
:-)).

Pozdrawiam :-)
Geralt