Re: StandBy i zegarek...

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 03:40:57 MET DST

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <7n7jpt$e51$1_at_h1.uw.edu.pl>...
>Mam problem z moim komputerem stacjonarnym (Pentium 100, płyta Shuttle 541)
>Gdy włączę sobie obsługę Power Management i komputer po godzinie braku
>aktywności przejdzie w stan oczekiwania przestaje mi chodzić w nim zegarek.
>Po obudzeniu się komputera z tego trybu (po naciśnięciu klawisza) czas
>pecetowy jest cofnięty o okres w którym komputer był uśpiony. Na domiar
>złego nie pomaga restart komputera, wyłączenie, tak jakby sprzętowy zegarek
>(nie tylko programowy) również przestawał chodzić.
>Czy może mnie ktoś naprowadzić na możliwe rozwiązanie?? Dzięki za
> [...]
Nie usypiać komputera (tzn. nie wchodzić w tryb Suspend). Upgrade BIOS-a,
jeżeli w ogóle znajdziesz, raczej nie pomoże. Miałem to samo na nowszej
płycie - Shuttle 555, ale nie sprawdzę, bo już dawno jej nie mam.
Pamiętam jednak, że po resecie (przycisk reset, nie trzech króli) zegar
wracał do normy. Nie pamiętam, jaką miałem wtedy wersję Windows, może w
nowszych już to nie występuje.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?