Opinie...

Autor: Grzegorz Święcański (bajdy_at_friko2.onet.pl)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 23:50:38 MET DST

Na poczatek moje o grupie ! :
Od jakiego czasu regularnie czytam te grupe ( przedtem tylko czasami )
poniewaz zamierzam zmienic sprzet. Teraz mam AMD K5-PR150 , plyte no name
(Professional manufacturer ) , S3 Trio 64V+ , 24Mb Ram'u i 2,1Gb HDD ! W
sumie to wszystko mi wystarcza - interesuje sie elektronika i pracuje w
programach o tej tematyce ! Teraz wpadlo mi troche kasy ( wlasnie mialem
18-tke ) i postanowilem zmodernizowac sprzeta !
I tak czytam ta grupe od czasu do czasu o cos pytajac i mam wrazenie ze
krece sie w kolko poniewaz na kazde pytanie dostaje dwie ( rzekomo
wiarygodne ) odpowiedzi typu: ta karta jest OK ( zadnych problemow ) vs nie
kupuj tego badziewia nie ma sensu ! I dochodze do wniosku ze to wszystko
zalezy w ~50% od sprzetu a w ~50% od wlasciciela ! Kazdy chwali to co ma
 po czesci to zrozumiale ) ale trzeba tez troche byc obiektywnym....

2). Co do sprzetu jaki zamierzan kupic to:
Napewno 64Mb RAM'u , karte na RivaTnT ( chyba Creative'a ) , obudowe ATX ,
dysk 6.4Gb i wlasnie....
Moj problem polega na doborze procesora i plyty ! Tzn. problem nie lezy juz
w samym wyborze ale w kwestii finansowej !
Po moim poscie dot. plyty glownej dostalem kilka odpowiedzi azeby kupic
Abit'a BH6 ale niestety nie mam na niego pieniedzy ( tzn mialbym ale za cos
trzeba sobie wakacje urzadzic ) ! Chce kupic plyte taka azeby dalo sie na
niej podkrecic celerona 333 na przynajmniej 450MHz... Z tego co sie od Was
dowiedzialem jedyna roznica miedzy plytami na chipsetach BX i ZX jest
obsluga 512Mb RAM'u (ZX)... I tak sobie mysle dlaczego wszyscy kupuja BX'y -
przeciez malo kto ma ponad 512Mb !
Jestem z terenu bylego woj. krosnienskiego i pozbieralem cenniki z chyba
wszystkich firm komputerowych w miescie (Krosno) i tak sobie patrze ze
cenowo odpowiadaly by mi plyty :
1. Super Grace SG-686 ZX ATX (S 370 lub slot1 ) 100MHz
2. SONO PZ-1208 ATX ZX S371 , lub PZ-1008 ATX ZX Slot1

Moje pytanie czy istnieje "praktyczna" mozliwosc azeby to chodzilo w miare
dobrze... Wiem ze to nie bedzie Abit ale ile taniej ! Sprzet przypuszczam ze
przez przynajmniej dwa lata wymienial nie bede tak ze jezeli to wszystko
razam chodzilo by jakos to bylbym happy! Aha i jak wg. Was to bedzie
chodzic?
Aha do tego jeszcze zamierzam wsadzic z mojego starego sprzeta: karte
dzwiekowa ( no name - na kosci Analog Device ) i modem Request 33600 ASVD
 obydwie karty ISA ) - czy ma to jakies znaczenie?

Bardzo prosze o jak najbardziej obiektywne opinie na ten temat !

PS. Moze ktos wie o jakis lepszych plytach gl. w cenie do 350zl.