Ach, te zapiekanki! - uwaga dlugie!

Autor: Michał Młynarczyk (michal_at_gorilla.com.pl)
Data: Wed 21 Jul 1999 - 14:42:31 MET DST

Witam!

Mam taka oto konfiguracje:
Abit BH6,
Celeron 300A @450 (100Mhz)
128MB DIMM RAM (jeden modul)
2x HDD (w kieszeniach): WDC 850MB i Quantum 6.4GB
CD LG x32
Diamond Viper V550
dzwiek S3 SonicVibes
modem 33.6 USRobotics (hardware, jumperki)
a niedlugo dojedzie do tego jeszcze cdrw Yamaha 4416 IDE.
Komputer calkiem niezyly (jak na moje potrzeby), ale jest z nim jeden
problem.
Otoz wszystko jest zamkniete w obudowie Midi Tower ATX, ktora wyglada m/w
tak:

-----------------------
|----------------------|
|----------------------|
| 5'25 | <- pusto, ale niedlugo zamierzam wlozyc tu
Yamaha cdrw 4416EZ
|----------------------|
| 5'25 | <- CDx32 LG
|----------------------|
|------3,5----| <- FDD 1.44
|------3,5----| <- pusto

Problem polega na tym, ze w lecie wszystko sie strasznie grzeje - nawet z
otwarta obudowa.
Pal 6 plyte (42c), bo chodzi i raczej sie przy takiej temperaturze nie
stopi, ale najgorszy problem jest z dyskami.
Po dluzszej pracy na caviarze zaczynaja sie zmieniac rozszezenia plikow i
nazwy katalogow.
Poza tym jest problem z polskimi literkami we Front Page'u (saveuje - sa,
podglad - ogonkow niet!).

W zwiazku z tym mam pytanie - jak ochlodzic komputer.
Czy wystarczy wiatrak wkladany w zaslepke pod karte, czy jakis mocny
instalowany z tylu obudowy (pod zasilaczem), a moze zmiana obudowy?
Doradzcie cos!

--
Michał Młynarczyk
michal_at_gorilla.com.pl