Re: Domowa siec.

Autor: Radku's De Apaczu's (apaczus_at_hot.pl)
Data: Wed 21 Jul 1999 - 07:32:56 MET DST

ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak) ubzdural(a) sobie:
[...]
>Kupic to mozesz skretke z metra - facet w sklepie odwija z bebna,
>odmierza, ucina, zwija w klebek i daje ci inkasujac gotowke. Kupic
>mozna rowniez osprzet - gniazda, zlaczki na konce kabla... Ale tor
>transmisyjny niestety trzeba ZROBIC - gniazda zamocowac, zlaczki na
>kablu zaprasowac... W warunkach domowych masz dwa wyjscia:
[...]
Jestem lama w tych sprawach wiec bede pytal wprost ;-)
1. Jakie wtyczki sa na koncach kabla? Czy to cos w stylu takich od
telefonu (tych malych, przezroczystych?) tylko troche od nich
wiekszych - RJ47(?) cos jak ISDN? Czy moze sa to takie jak od
monitora? Wydaje mi sie, ze nowszymi sa karty (PCi to oczywiste) na te
RJ-47 (czyli taki podobny do ISDNu)???

Chodzi o to, ze kabel bedzie kladziony (wiercenie przez sciany,
dopiero przeciaganie kabla). Czy jak kupie kabel (skretke - bo to
chyba najlepsze rozwiazanie na dwa komputery) odrazu z wtyczkami to
przejdzie to wszystko? Nie podoba mi sie tez wiercenie otworow takich
pod wtyczke jak do monitora.

>Oczywiscie mozna rowniez skombinowac narzedzie do zagniatania wtyczek
>(raczej pozyczyc jak kupic - na jeden kabel nie warto) i samodzielnie
>zagniatac na miejscu - moze byc to konieczne zwlaszcza jak trzeba
>kabel przez dziury w scianie przewlekac (sam kabel przechodzi przez
>malutka dziurke, z wtyczka wymaga wiekszej a z gniazdem - dziury jak
>piesc...) albo w rurki wciagac. Ale to juz raczej wieksze instalacje.
O co chodzi z tymi gniazdami?

>Co do kabla - jesli chcesz puscic tym 100Mbps to musisz kupic kabel
>"UTP level 5". Zastosowanie tanszego kabla "UTP level 3" moze
>utrudniac komunikacje z taka predkoscia - na krotkich odcinkach moze
>zadziala a moze nie, na dlugich - najprawdopodobniej NIE zadziala.
>Biorac roznice w cenie rzedu 30% - nie warto ryzykowac podwojnej
>roboty i zmarnowania forsy na kabel ktory posluzy za sznur do bielizny
>- taniej zrobic od razu dobrze.
Acha. czyli te UTP to skretka... Czyli lepsze te UTP level 3?

PS Gdzies widzialem opis zrobienia skretki (bodajze w Chipie na 75%).
Prosze dobra dusze o podanie numeru gazetki. Znalazlem jeszcze cos w
Chipie 10/98 na 280.

PPS Czy beda mi potrzebne takie rzeczy jak terminatory i trojniki (na
dwa kompy???)

Pozdrawiam
Manjak: Radku's De Apaczu's - Czterotysiecznik - (10/862 - 1.VII.99)

--
 | .  ||   \| .  | Prywatna strona: http://friko5.onet.pl/se/apaczus
 | _  || D  | _  | pl.rec.hihot :  http://friko.onet.pl/se/apahihot
 |_|\_\|___/|_||_| KNM: http://www.knm.org.pl/
'Mąż jest głowa, a żona szyją, co tą głową kręci :-)' (c) Lukasz Kozicki