Re: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski from SWIDNIK (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 23:56:52 MET DST

On Mon, 19 Jul 1999 20:10:57 GMT, glyder_at_friko3.onet.pl (Glide) wrote:

>Witam i pozdrawiam.
>Ja nigdy na swojego AMDka nie narzekalem...
Ja tez jeszcze nie narzekam i nie chcialbym ...

>Koproc AMD jest o ok 15-20% wolniejszy od Intelowskiego przy tym samym
>zegarze.
Zalezy w jakich AMD, bo w K5 i K6-1 to duzo wolniejszy niz te 20%,
powiedzialbym ze 50% ... a co do k6-2 to nie wiem, bo sie nie znam ;).

> Od pwnego czasu testuje rozne procki w renderingu scenek 3D -
>co mocno daje popalic FPU - wydajnosc MMX i K6-2 wyglada nastepujaco.
>P166MMX (2x83Mhz) - 1.71
>P166MMX_at_225 - 2.21
>K6-2 300 - 2.59
>Celer333 - 4.19 (!)
>wyniki sa liczone w stosunku do Intel P100 (wiem, ze to troche
>archaiczna miara). Testy dotycza tylko czystego FPU ,a wiec gierek nie
>obslugujacych 3D Now!
W koncu jakies wyniki, ciekawe jak sie maja do rzeczywistosci ;)).
Czym to bylo mierzone ??
Wedlug tych wynikow moj p263mmx mialby jakies 2.6-2.65 pkt.
A AMD 350 pewnie jakies 3 pkt, a 375 3,2 pkt, o ile przyrost jest
liniowy ... czyli jakies 20% przyrostu ... hmmm, a w stalym przecinku,
pewnie jakies 30-40% ??

>(Q1) Po instalacji patcha obslugujacego 3D Now!
Podaj adres, nie widzialem nigdy takiego patcha, jesli taki jest to
byloby super, mowa oczywiscie o quake1 software ???

>Q2 dostal kopa, ale spodziewalem sie troche wiecej. Ogolnie chyba jest
>tak, ze jesli juz jakas gierka jest optymalizowana pod 3D Now! to
>realizacja pozostawia sporo do zyczenia - takie przynajmniej jest moje
>zdanie. Wyjatkiem jest strzelanka Expandabe - chodzi miodnie.
Raczej na tym kompie nie beda grane nowe gry, bo ma tylko 64 mb ramu i
na razie nie ma akceleratorka ...

>To fakt - TX nie cachuje powyzej 64Mb ... (tutaj (i nie tylko)
>chipsety VIA VP3 bija TXa)
Ja i tak wole chipsety intela ... niestety jak widzialem wyniki VIA do
p2 to sie malo nie zalamalem ... na BX ten sam procek byl 1.8 raza
szybszy ...

>zawsze mozna kupic plyte AT i nie zmieniac obudowy, a zamiast TNT -
>Rive ZX. Wyniesie Cie to 200 zl mniej i odliczyc mozna jeszcze koszty
>utylizacji starych gratow. ( > 200 zl.)
To jest kombinowanie, a to z reguly konczy sie dodatkowymi kosztami,
po za tym plyty AT sa z reguly badziewne (poza p2b-b czy jakis taki).
Nie mowiac juz o tym ze mam tylko 200 zl (i moze potem cos na V2).

>K6 jak K6, ale zeby Woodoo 1 ? (mimo wszystko stawialbym na Celera, a
>jesli juz AMD to K7 no i V2 ;) Poza tym to sprawa kasy - K6-2 300 w
>Action kosztuje obecnie 157 zl.
Wiesz ja tez bym wolal celera, ale sam mowisz ze to sprawa kasy, a ja
jej nie mam duzo ;((.

>W win95 zalatwia je patch, pod 98 jest OK.
W innym poscie ktos mowil ze win95 ok, a do 98 trzeba patcha ;))).

>Pozdrowka
>GlidE
>p.s. Sorry jesli za bardzo sie rozpisalem...
Za malo, wiecej wynikow ...
Jesli masz quake1 z patchem do 3DNow! to mozesze podac wyniki z
rozdzialki 320x200 ?? I powiedz na jakiej karcie graficznej ...

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/