Re: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Glide (glyder_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 22:10:57 MET DST

On Sun, 18 Jul 1999 12:39:55 GMT, jozef_at_kki.net.pl (Lukasz 'Dentarg'
Jozwinski from SWIDNIK) wrote:

>Mam problem zwiazany z procesorem K6-2.

Witam i pozdrawiam.
Ja nigdy na swojego AMDka nie narzekalem...

>Za 210 zl mozna kupic K6-2 350 Mhz

Cena niezla. K6 mocno sie grzeje - podkrecony P166MMX_at_225 jest
chlodniejszy od niekreconego K6-2 300Mhz. ( tak mowil mi czujnik temp.
w plycie glownej oraz moj wskazujacy palec podczas pomiarow
organoleptycznych ;)

> czy K6-2 350 Mhz
>jest duzo szybszy od tego p263MMX ???
>Jakie jest FPU w K6-2 ?? Bo komputer siostry jest tez uzywany do
>grania w Quake ;)), wiec koproc tez by sie przydal dobry ...

Koproc AMD jest o ok 15-20% wolniejszy od Intelowskiego przy tym samym
zegarze. Od pwnego czasu testuje rozne procki w renderingu scenek 3D -
co mocno daje popalic FPU - wydajnosc MMX i K6-2 wyglada nastepujaco.
P166MMX (2x83Mhz) - 1.71
P166MMX_at_225 - 2.21
K6-2 300 - 2.59
Celer333 - 4.19 (!)
wyniki sa liczone w stosunku do Intel P100 (wiem, ze to troche
archaiczna miara). Testy dotycza tylko czystego FPU ,a wiec gierek nie
obslugujacych 3D Now! (Q1) Po instalacji patcha obslugujacego 3D Now!
Q2 dostal kopa, ale spodziewalem sie troche wiecej. Ogolnie chyba jest
tak, ze jesli juz jakas gierka jest optymalizowana pod 3D Now! to
realizacja pozostawia sporo do zyczenia - takie przynajmniej jest moje
zdanie. Wyjatkiem jest strzelanka Expandabe - chodzi miodnie.

| Na plycie jest 64 MB Edo ramu ktory chodzi spokojnie na 83
| Mhz,niestety jest to TX i nie ma magistrali 100 Mhz i nie cachuje
| wiecej jak 64 MB ;((, wiec ramu wiecej tam juz nie bedzie

To fakt - TX nie cachuje powyzej 64Mb ... (tutaj (i nie tylko)
chipsety VIA VP3 bija TXa)

>Wymiana plyty na jakas pod p2, procesor p2 (celeron), zmiana ramu i
>obudowy bylaby strasznie kosztowna (pewnie z 1000 zl)

zawsze mozna kupic plyte AT i nie zmieniac obudowy, a zamiast TNT -
Rive ZX. Wyniesie Cie to 200 zl mniej i odliczyc mozna jeszcze koszty
utylizacji starych gratow. ( > 200 zl.)

>Czy oplaca sie inwestorac w K6-2 ? Czy to slepa uliczka ??

K6 jak K6, ale zeby Woodoo 1 ? (mimo wszystko stawialbym na Celera, a
jesli juz AMD to K7 no i V2 ;) Poza tym to sprawa kasy - K6-2 300 w
Action kosztuje obecnie 157 zl.

>Slyszalem tez ze sa problemy z win95/98 z AMD, wiesza sie podobno,
>potrzeba jakies patche itp ... prawda to ??

W win95 zalatwia je patch, pod 98 jest OK.

Pozdrowka

GlidE
glyder_at_friko3.onet.pl

p.s. Sorry jesli za bardzo sie rozpisalem...