Re: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Glide (glyder_at_friko3.onet.pl)
Data: Tue 20 Jul 1999 - 01:53:21 MET DST

On Mon, 19 Jul 1999 21:56:52 GMT, jozef_at_kki.net.pl (Lukasz 'Dentarg'
Jozwinski from SWIDNIK) wrote:

>Zalezy w jakich AMD, bo w K5 i K6-1 to duzo wolniejszy niz te 20%,
>powiedzialbym ze 50% ... a co do k6-2 to nie wiem, bo sie nie znam ;).
Tutaj bym polemizowal - mialem kiedys K5 PR100 (kupilem padniety) i
zamienilem go na PR133, nie byo az tak tragicznie. (Spadek wydajnosci
moze nie wynika z wina samego FPu, ale ogolnej wspolpracy z reszta
systemu - szybkosc przesylania danych itp). Na ogol kompa uzywam do
grafiki 3D a tam najwazniejszy jest koprocesor. tak sie sklada, ze
pierwsze moje dzialania w tej dziedzinie zaczalem wlasnie na K5. Jesli
wlaczy sie rendering, to tak na prawde pracuje tylko koprocesor i
pamiec. Moje testy opieraly sie tyko na czyms takim.
Nie uwzgledniaja one zupelnie wydajnosci karty graficznej i HDD.
>W koncu jakies wyniki, ciekawe jak sie maja do rzeczywistosci ;)).
>Czym to bylo mierzone ??
Mierzylem czas renderingu scen 3D w "LightWave" - taki odpowiednik 3D
Studio Max. Chodzi toto takze na Siliconach, Mac'ach i Amigach ;) i
mocno eksploatuje FPu co juz chyba pisalem - tak wiec test jest typowo
praktyczny.
>Wedlug tych wynikow moj p263mmx mialby jakies 2.6-2.65 pkt.
>A AMD 350 pewnie jakies 3 pkt, a 375 3,2 pkt, o ile przyrost jest
>liniowy ... czyli jakies 20% przyrostu ... hmmm, a w stalym przecinku,
>pewnie jakies 30-40% ??
Poniewaz obliczenia sa prawie czysto zmiennoprzecinkowe, wiec wyniki
wlasnie ich dotycza.... Przyrost jest liniowy do momentu gdy bierzemy
pod uwage sam FPU, ale przecierz Q wymaga wspolpracy kilku innych
gratow.
>Podaj adres, nie widzialem nigdy takiego patcha, jesli taki jest to
>byloby super, mowa oczywiscie o quake1 software ???
Welkie Sorry. Po (Q1) powinna byc kropka. Jej brak zupelnie zmienil
sens zdania. W Q1 wzrost wydajnosci wynikajacy z 3D Now! moze chyba
wynikac tylko z optymalizowanych sterownikow karty graficznej, pod
warunkiem, ze uzywasz Q1 pod Open-GL czyli GL-Qakea i masz karte,
ktora dobrze sobie z czyms taki radzi -czyli ma odpowiednie sterowniki
Open-GL (intel 740, Permedia 2 i jeszcze kilka innych - nie bawilem
sie na V, TNT ani Savage).
>Raczej na tym kompie nie beda grane nowe gry, bo ma tylko 64 mb ramu i
>na razie nie ma akceleratorka ...
Do Q2 64Mb wystarcza spokojnie, powiem wiecej Unreal ani tez HalfLife
tez nie zezbia swapem, wiec co do pamieci o nie jest tak zle.
>Ja i tak wole chipsety intela ...
Mialem na mysli VP3 lub MVP3 czyli te obslugujace Socket 7 lub Super
7.
> niestety jak widzialem wyniki VIA do
>p2 to sie malo nie zalamalem ... na BX ten sam procek byl 1.8 raza
>szybszy ...
Mam nadzieje, ze to nie prawda. (czy to byla roznica tylko samej
plyty?)
Tak sie tez sklada, ze obecnie mam plyte na VIABx - tak to sie chyba
nazywa i na wydajnosc nie narzekam (to byla ta tania alternatywa).
Niezbyt jestem jednak zadowolony z samej plyty... -Konstrukcja,
ergonomia itp.
>W innym poscie ktos mowil ze win95 ok, a do 98 trzeba patcha ;))).
Pisze jak sam mialem... :)). BTW i tak wole windoze95OSR2.
>Za malo, wiecej wynikow ...
Oki. Wyniki testow FPU podaje ponizej z uwzglednieniem FSB.
Procesor FSB(Mhz) Czest (Mhz) P-rating Chipset
Intel P100 66 100 1 HX
AMD K5PR133 66 100 1.07 VX
Intel P133 66 133 1.30 Tx-pro
Intel P150 60 150 1.42 Tx-pro
Intel P150 75 150 1.46 Tx-pro
Intel P166MMX 83 166 1.71 Tx-pro
Intel P166MMX 75 188 1.87 Tx-pro
Intel P166MMX 83 208 2.09 MVP3
Intel P166MMX 75 225 2.23 MVP3
Intel P166MMX 75 188 1.87,85 TX, Tx-pro
AMD K6 266 66 266 2.27 MVP3
AMD K6-2 300 100 300 2.59 MVP3
Celeron 333A 66 333 4.19 VIA BX
Pentium II 266 66 266 3.33 LX
Pentium III 450 100 450 5.42 BX
Testy te traktuj jako miernik wydajnosci samego FPU bez uwzgledniania
chipsetu plyty, kart grafiki, wydajnosci HDD itp.

Mam gdzies jeszcze wynki pomiarow robione Final Reality, gdybys chcial
to moge podeslac (tutaj mozna znacznie wiecej wywnioskowac o
wspolpracy zroznymi kartami grafiki).

Pozdowka

Glide
glyder_at_friko3.onet.pl

p.s. Niestety ni spotkalem patcha pod 3D Now! do Q1,ale na k6-2 300 i
mojej Permedii 2 (jest wolniejsza od I740) GL-Quake chodzi bardzo
ladnie. Gralem z qumplami w sieci lokalnej i nie narzekalem.
Na koniec: K6-2 300 lub 350 ma swietny stosunek mozliwosci/cena.