Odp: Odp: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 17:13:03 MET DST

> To chyba tak zrobie, wezme na probe ... jak nie bedzie dzialac ladnie,
> to oddam i powiem ze na mojej plycie nie dziala ;)).

Tylko żebys się nie zdziwił jak Ci go nie będa chcieli przyjąć :->

> Wydaje mi sie ze Ty miales kiedys AMD K6 i bardzo je chwaliles ... ?
> Mozesz porownac go do tego co teraz masz ??

Ja nigdy nie wychwalałem K6-2. Nie zgadzałem się tylko z opinjami, że
K6-2 to złom i kompletna beznadziaje a takich było dość sporo.
Tak miałem K6-2 i miał bym go nadal jak by mi się biosu nie zachciało
uaktualniać ;-)
Wczesniej miałem iP200mmx i różnica w stosunku do K6-2 300 była
w granicach 20-30%.
Obsługa 3DNow dodaje jeszcze kilka procęt przyspieszenia ale
prawde powiedziawszy to... troche się na tym 3DNow zawiodłem.
Jedynie w Q2 było widać gołym okiem różnice a tak w pozostałych grach
to przyspieszenie było bardzo słabe. Jak coś skakało bez 3Dnow to i z nim
płynnie nie chodziło (co najwyżej mniej skakało ale do płynności było
daleko).
K6-2 ma też niestety bardzo słabe FPU i w porównaniu iP200_at_250 do
K6-2 300 różnica była naprawde minimalna.
Posumowując ja bym na twoim miejscu kupił tego K6-2 bo widze, że
pieniędzy za dużo nie masz. Na pewno będzie to troche szybciej od
iP233_at_263 a koszty takiego upgraydu będą minimalne.
Zmiana pamięci z SIMM'ów (60-70ns) na DIMM'y (10-8ns) da przyrost
wydajności nawet do 10% no ale jak nie masz na to pieniędzy to mówi się
trudno i trza będzie przy starych ramach zostać. Zawsze to można w
przyszłości
wymienić.

> Jakbym mial duzo kasy to bym sie nie zastanawial tylko kupic p3 550 i
> TNT2 32 MB ramu ... chodzi o najtanszy upgrade, ktory da widoczne
> polepszenia dzialania.

No to V2 będzie najlepsze.
Z tym, że lepiej było by mieć wersje 12MB... no ale jak Cię portfel ścisnie
to i 8MB od biedy wystarczy. Ważne, że V2 ma bardzo dobrze zopymalizowane
sterowniki pod 3DNow.

> O 2% beda spowalniac ?? o 3% ?? Przeciez juz mowilem ze jakbym mial
> kase to do tego p3 powyzej bym kupil 256 ramu 7ns ...

Wystarczyło by 64MB DIMM nawet nie PC100.
Dało by to kopa ok.10%.

> Tak, ale plyta do Celera to 400 zl,

Są i tańsze. Zrezygnujesz z Soft-FSB i innych wodotrysków a cena
taniej płyty w standardzie AT na ZX'ie nie powinna przekroczyć 300zł.
Prawde pwiedziawszy to już bym wolał Celera na BX'Cel niż tego K6-2.

> ram to tez ze 400 (128 MB),

A no tak. Z tym, że czy musiało by być od razu 128MB ?
64 nie wystarczy ?

> obudowa 150 zl (nie ma Abitow AT...).

A czy musiał by to być Abit ?
Wiadomo, że jak będziesz dobierał jakieś Abity albo Asusy + 128MB Ramu 7ns
to cena będzie dużo większa od K6-2 ale przy dobraniu w miare dobrych
i tanich części różnica K6-2 do Celerona jest niewielka.
Szczegulnie, że stare pamięci i płyty można sprzedać.

> Ja nie pytalem o roznice miedzy AMD a Celerami, ale o roznice miedzy
> AMD K6-2 ok. 350Mhz a moim p263mmx ...
> Jak na razie nikt nie powiedzial czy bedzie duza czy mala ??

Jeśli będzie to K6-2 350 na FSB 75 z Simm'ami to różnica będzie
10% w grach bez 3DNow i jakieś 15-20% z 3Dnow.
To oczywiście tak ogulnie bo wszystko zależy jeszcze od gry i driverów.

--
Pozdr.
file://==PhoeniX==\\