Odp: TNT2 Ultra czy G400???

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 14:15:47 MET DST

Cześć,

> moze i tak

Żeby było jasne. Te nowej generacji karty wielokrotnie osiągają grywalność w
1280x1024x32b. Policz sobie ile to zajmuje pamięci przy ... potrójnym
buforze (z reguły nie odpalisz na 16MB). OK. Powiesz mam 15" i 1024 to max.
To policz ile Ci zostaje na tekstury (oczywiście 32bity i triple buffer).
Transfer AGP jest o klasę wolniejszy od teksturowania z pamięci lokalnej
więc chyba czujesz co się dzieje. Ale jak grasz w niżym trybie bez TB czy w
grę o małej ilości tekstur to różnica jest coraz bardziej pomijalna.
Wszystko więc jak zwykle zależy od wykorzystania.

> ok jeszce raz sprawdze

Sprawdź :-) Testowałem G400 i wiem do czego jest zdolny. Nie zwracaj uwagę
na Quake II demo1 (za mało tekstur) tylko na crusher. Najlepiej brać wyniki
np. z KingPin i Heretic II oraz w trybie OpenGL w Half-Life i Unreal. Po
nich dopiero rozpoznasz jak optymalizują sterownik.

> PiotrP

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."