Re: czemu tylko 4 partycje primary?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sat 17 Jul 1999 - 04:26:44 MET DST

zuko / Shark von Cygnus napisał(a) w wiadomości:
<3792f945.87021330_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...
>On Wed, 14 Jul 1999 07:39:14 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
><uszer_at_polbox.com> wrote:
>
>[...]
[...]

>hymm... widzisz, moze powiem, dlaczego mnie to interesuje. aktualnie
>mam na dysku 4 partycje primary: dla winnt, win98, linucha i extended
>na dane. no a jakbym np. chcial jeszcze postawic sobie dodatkowo
>win95, be-os, os/2, czy co tam jeszcze? w sumie jest prostsze
>rozwiazanie - jakby systemy mogly sie bootowac z partycji extended. z
>tego co wiem, to taki linux moze. tylko ze jest problem z tym 1024
>cylindrem. echh....

Tak się domyślałem od razu. Rozwiązaniem ze względów bezpieczeństwa
najlepszym jest osobny dysk w kieszeni na każdy system. W przypadku
dysków SCSI możesz ich mieć max. 15. No dobrze, zostańmy przy IDE. Masz
3 dyski + CD-ROM, na każdym dysku po 4 systemy operacyjne - razem daje
12 systemów plus trzynasty na CD-ROM-ie i 14 odpalany z dyskietki!
Jak chcesz odpalać system z innego dysku niż C, po prostu zmieniasz
kolejność startu w setupie i po bólu. Nawet kieszeń niepotrzebna. A na
CD-ROM-ach możesz nagrać kilka systemów, które na taki start pozwalają.

>hehe, teraz jeszcze pogonic do roboty jakiegos programiste, sprzedac
>to, co napisze i bedzie ze mnie drugi billi. kurde, ale wizja :)

A może udostępnij swoją wizję na licencji GNU i wykończysz wszystkich?
;-)

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Wyjątkowo cytuję inny sig: