Odp: Celeron raz jeszcze

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 01:12:20 MET DST

> Nie chcialem Cie denerwowac, ale... kiedy zrezygnowales
> z AMD na rzecz Celerona?

Prawde powiedziawszy to jak pasł mi bios w płycie od K6-2 :-)
Po zmianie k6-2 300_at_350 na C333 te same gry chodziły o jakieś
10-20% szybciej. A jak się jeszcze podkręci...

> Robiles od tamtej pory jakies
> DUZE testy z wykorzystaniem najnowszych sterownikow?

Nie wiem co rozumiesz przez pojęcie duże testy ale tak robiłem
na 2 typach Banshee (Color Power i Creative Labs ) oraz
na jakiejś TnT NoName (TnT miałem u kumpla więc nie było to zbyt dokładnie
przeprowadzone). Wszystko na K6-2 350Mhz.
I niestety pod względem prędkości najgorzej wypadała TnT.
Pomiędzy ColorPowerem a CL za dużej różnicy nie było
ale fakt faktem, że po przełożeniu karty do Celerona 333
wyniki były lepsze o 10-20% (w grach).
Tylko pliz nie pytaj mnie o dokładne wyniki bo K6-2 aktualnie już
nie mam więc musiał bym iść do kumpla testować a on do Niemczech
pojechał.

> Jesli nie, to dlaczego twierdzisz, ze "Celeron wygrywa wyraznie".

Wyraźnie bo jego FPU bije szybkością nawet K6-3 o ok.15-20%.
Polecam test TnT2 z http://benchmark.ceti.com.pl/ przeprowadzony
na K6-3 450 i C450. Wyniki mówią same za siebie.

> Prosze Cie, spojrz na strone, ktorej adres zamiescilem.

Byłem na niej i tylko potfierdziło się to co mówiłem.
W Q2, grze doskonale (o ile nie najlepiej) zopymalizowanej pod 3DNow
K6-2 450 zajoł 13 miejsce (15,2FPS) a Celeron 450 mieści się na 5 miejscu
z wynikiem 19FPS.
Co prawda K6-3 450 zajoł aż 3 miejsce (20,9FPS) ale jest to spowodowane
brakiem optymalizacji Q2 pod instrukcje SEE PIII.

Następny test to Incoming w 800x600 z TnT1.
I znów miejsca pierwsze dla Intela a AMD trzyma tyły.
Miejsce 2 dla C450.
Miejsce 3 dla C400.
Na 4 jest K6-2 448 (nawet te 48Mhz więcej od C400 nic mu nie dało).
Cała reszta to K6-2 i K6-3.
I gdzie ta wspaniała prędkość ?
I gdzie te mozliwości overclockingu ?

> Ps. Wolalbym, zebys nie mowil do mnie "stary".

No dobra. Sorry.

--
Pozdr.
file://==PhoeniX==\\