Problemy z busmaster'em

Autor: Krzysztof Grad (kmg_at_strefa.com)
Data: Tue 06 Jul 1999 - 22:07:13 MET DST

Witam!

Od czasu kiedy zainstalowałem sterowniki bus master do mojej płyty mam
pewien problem.

Płyta firmy shuttle model HOT591-P ver 2. Najnowszy sterownik ze strony
http://www.via.com.tw

Dysk twardy Seagate ST34321A (Primary Master), WDC AC2850F (Secondary
Master) oraz CD Acer 368 (Secondary Slave).

OS: Win98 PL

1. Otóż kiedy zainstaluję busM. oraz wybiorę opcję "Uruchom ponownie" z
klawiszem SHIFT system się zamka, a w momencie w którym powinien zacząć się
ponownie ładować... wyłącza twarde dyski (słychać parkujące głowice). Po
kilku sekundach pierwszy dysk jest ponownie uruchamiany i na tym koniec.
Trzeba restartować.

2. Bardzo podobnie wygląda sprawa z opcją "uruchom w trybie MS-DOS". Win się
zamyka, wyłącza dyski, następnie je znowu włącza i uruchamia tryb MS-DOS.
Poza tym że trwa to 15 sek. więcej niż powinno to nic się nie dzieje.

3. Najlepiej wygląda sprawa z opcją "Zamknij system" chociaż i tak nie jest
rewelacyjnie. Pojawia się plansza "Poczekaj na zamknięcie systemu..." i po
zamknięciu wina wyłącza się pierwszy dysk, po 10 sek. wyłącza się drugi i
dopiero pojawia się plansza "Możesz teraz..."

Tak to mniej więcej wygląda. Dodam tylko że kiedy odinstaluję te sterowniki
wszystko wraca do normy. System normalnie się zamyka i restaruje.

Jeżeli ktoś zna antidotum na te dolegliwości to bardzo proszę o pomoc.
Nie wiem jak z supportem viji więc możliwe ze jesteście moja
ostatnią deską ratunku.

Pozdrawiam

--
Krzysztof Grad      http://www.strefa.com/kmg
kmg_at_strefa.com UiN:4720636   Czestochowa