Re: KTO SIE ZNA (PAMIETA ) XTka?

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 14:59:17 MET DST

umpacha wrote in message ...
>Mam Komputer Amstrad z 1986 r. 512kb Ram 2*360 FDD 5calowe 8Mhz
>chodzi mi na nim DOS 6.22 a wiec jest to XT (niektorzy mowia, ze to nie
>PECET)

A jednak IBM sprzedawał coś, co się nazywało PC-XT...

>na plycie glownej (AMSTRADA) byly wolne banki na pamiec (18 sztuk)
>udalo mi sie zalatwic ta pamiec i dolozyc.
>Jak patrzalem w programie CONFIG predkosc komputera pokazalo mi na 244% XT
>wiec kawal maszyny.

:))))

>PYTANIA:
>
>1. Jak wejsc do SETAPu zeby zmienic np floopa, dysk.... czy jest to
mozliwe,
> jezeli tak jak kombinacja klawiszy

XT nie miały setupu. Nie miały nawet RTC. Konfigurowało się je zworkami na
płycie.

>2. Czy jak dolozylem ta pamiec to teraz na plycie mam cos zmienic jakies
>zworki czy cos
> bo nadal mam 512kB RAM

Pewnie tak...

>Ciekawostka: Komputer ten jest odporny na rok 2000 (czterocyfrowa data)

To raczej DOS się posługuje czterocyfrową datą, ale żebyś się nie zdziwił
;)))

>Jezli ma ktos jakis opis plyty XT, plik, URL prosze o informacje

Spróbowałbym archiwa www.amstrad.com (jeśli coś takiego istnieje i jeśli tam
mają takie starocie...)

Pozdrówka!

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur