TNT-2 i 3DMark...

Autor: JeRRy (jerry_at_artists.gfx.pl)
Data: Tue 29 Jun 1999 - 12:00:37 MET DST

Witam wszystkich.

Od paru dni jestem szczesliwym :) posiadaczem karty Asus'a
V3800 TNT-2 32MB. Moja radosc siegala zenitu do momentu
przeanalizowania kilku testow na roznych witrynach w sieci.
Na jednej z nich natknalem sie na testy porownawcze TNT2
i Voodoo3. W "stajni TNT" znalazla sie moja karta (nie podobna
- dokladnie ta). Co ciekawe testy byly przeprowadzane na konfiguracji
sprzetowej niemal identycznej do mojej czyli Celeron 333 oc 416,
Asus V3800, 128 MB Ram (nawet nie istotne dla wyniku graficznego
drobiazgi jak kar.dzwiekowa, HDD itd. byly blizniacze).
Test robiony byl programem 3DMark.
Co ciekawe....moje wyniki sa znacznie gorsze :(

Konsultowalem sie z autorem tych testow i twierdzi on, ze roznica
w osiagach jest spowodowana najprawdopodobniej roznica w w predkosci
i konstrukcji procesorow.
Maszyna testowa miala Celerona 333 oc 416 Mhz.
Moj procesor to "stary" Celeron 266 oc 400 Mhz.

Pytam wiec, czy to mozliwe, aby roznica zaledwie 16Mhz
w taktowaniu procesora (i co wazniejsze) brak cache L2 w starym
Celeronie mogla spowodowac az takie rozpietosci wynikow ?

Jesli ktos zechce wypowidziec sie, albo zobaczyc testy
(a nikt nie ma nic przeciw) moge dopiac screen'a do kolejnego postu.

pozdrawiam
JeRRy