Re: Czy mozna go przyspieszyc-modem?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 29 Jun 1999 - 12:02:17 MET DST

On Mon, 28 Jun 1999 13:09:19 +0200, "Robert Kosno" <kosnor_at_polbox.com>
wrote:

>Czesc
>Mam modem,, ESS ES56V-X Data Fax Voice Modem"(no V90:((
>i sek w tym ze lacze sie z szybkoscia 24-33.6kb/s wiec
>chcialbym sptyac o dwie rzeczy:
>1-czy mozna to,,ustronstwo"jakos,, przyspieszyc'(jesli tak to jak)?

Mozna probowac bawic sie z doborem profilu - instrukcja od modemu w
garsc i eksperymentowac z ustawieniami typu czulosc modemu, poziom
sygnalu nadawanego czy upartosc negocjacji. Ale osobiscie podejrzewam
ze zwiazane jest to z klopotami z linia - jesli w ogole masz dostep do
V90 czy K56flex... Ostatnio zetknelem sie wlasnie z problemem ze
starszy modem (33.6kbps) chodzil calkiem dobrze a nowszy (56kbps)
dziala duzo wolniej - zaczal dzialac normalnie jak za moja rada
zablokowano 56kbps - niby druga strona obslugiwala protokol ale linia
kiepska, ciagle sie rwalo i modemy glownie zajmowaly sie negocjacja
wznowienia a nie przesylaniem uzytecznych danych - po zabronieniu
wlazenia gdzie nie trzeba wszystko zaczelo dzialac...
Jesli masz homologowany modem to go zglos u telepsa (to kosztuje
jednorazowo kilka zlotych) a nastepnie wymagaj doprowadzenia linii do
kultury.

Darek