Odp: Wysokie częstotliwości odświeżania a twoj

Autor: ZED (zednews_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 18 Jun 1999 - 07:33:52 MET DST

Hej!

Użytkownik Marcin Kaliciński <kalita_at_friko.onet.pl>
> Z tymi czestotliwosciami to nie jest zupelnie tak ze im wiecej tym lepiej.
> Powyzej czestotliwosci 85Hz oko ludzkie (a przynajmniej moje :-)
absolutnie
> nie widzi juz zadnego mrugania, niezaleznie czy jest to 85 czy 160Hz.
Wobec
> tego dalsze zwiekszanie tej czestotliwosci jest w zasadzie niepotrzebne -
> cos jakby snobizm? (no chyba ze komus jeszcze miga???) Wydaje mi sie
> natomiast ze wieksza czestotliwosc odswiezania powoduje niestety wzrost
> ilosci promieniowania generowanego przez monitor - a to ma zdecydowanie
> negatywne skutki: wysychanie spojowek etc., a moze jeszcze cos gorszego.
> oczywiscie tylko moja teoria.

Mylisz się. Zarówno odnośnie owych 85Hz, jak i promieniowania.
Ja dopiero przy 100Hz nie widzę migotania.
A oczka mogą boleć przez monitor np. gdy obraz jest zbyt kontrastowy.
Generalnie lepiej jest zwiększyć jasność, niż kontrast.

--
Pozdrawiam
ZED