Re: nieudany update biosu. PILNE !!!

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Sun 13 Jun 1999 - 00:59:36 MET DST

Michal Goralczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>Najprawdopodobniej zpisałeś niewłaściwą wersję BIOSa.
>Aby przywrócić komputer do używalności musisz po prostu zaprogramować falsh
>jeszcze raz.
>Nie posiadając programatora można to zrobić następująco:
>1. znajdujesz koleśia z taką samą płytą jak Twoja, jeżeli go nie znajdziesz
>to szukaj kogoś kto ma na płycie ten sam typ Flash'a (i jest odważny :-) )
>2. Startujesz drugi komputer (w DOSie)
>3. Wyciągasz z podstawki ogrinalny flash i wkładasz ten z twojego komputera
>4. uruchamiasz awdflash.exe i programujesz swój stary BIOS (ten zachowany)
> [...]
Właśnie skończyłem przed chwilą powyższe czynności z BH6, więc dorzucę
jeszcze kilka uwag na świeżo:
Poluzuj BIOS w podstawce, tak aby w czasie pracy kompurera łatwo go było
wyciągnąć.
Przy wyciąganiu w trakcie pracy nie używaj metalowych narzędzi.
DOS to znaczy "Tylko tryb MSDOS tryb awaryjny" (AFAIR Shift+F5)
Komenda "awdflash /py /sn /cc /cd /cp /r nazwa_pliku" flaszuje cały BIOS,
nie zostawiając boot blocka, DMI, CMOS.
Mój upgrade zakończył się padem, chociaż nie wiem dlaczego. Przeflaszowałem
teraz tym samym plikiem i wszystko jest OK. Może chodziło o opcje, bo
poprzednio nie kasowałem BootBlocka (nie pomogło ;-)
Zawsze zostaje Ci pójście do sklepu elektronicznego albo na jakąś
politechnikę. Weź kostkę BIOSu i plik do wgrania.
Pozdrowienia