Re: co myslicie o takiej konfiguracji?

Autor: winDoZo (windozo_at_kki.net.pl)
Data: Mon 31 May 1999 - 13:30:36 MET DST

Kris napisał(a) w wiadomości:
<7itmvg$dgo$1_at_gemini.webcorp.com.pl>...
>Cześć,

wszystkie byly

>Jak opinie się różnią w tak diametralny sposób to albo mają dwie
fabryki
>albo dwie klasy sprzętu w zależności od rynku.

AFAIK fabryk to oni maja znacznie wiecej niz dwie, ale ja mam
inna teorie na ten temat: IMHO to utarty poglad i nie narazi sie
nikomu ten kto najezdza na Daewoo.

>Co Cię głównie odrzucało?

Glownie?
Od razu rzucala sie w oczy geometria, ostrosc krawedzi i nie
tylko, bowiem nawet fonty w srodku ekranu potrafily byc rozmyte.
Ogolne nasycenie kolorow widoczne glownie na czerwieni, bialy
ekran z przebarwieniami.
To podstawowe wady. Powiesz ze trudno znalezc monitor ktory bylby
calkowicie tych wad pozbawiony - zgodze sie. Ale te Hyundaie z
ktorymi mialem do czynienia byly nimi przesycone.

>Dla mnie liczy się ergonomia trybów i ostrość w ekstremalnych.

Na 15" monitorze obraz jest ostry (wg. moich kryteriow) do
rozdzielczosci 800x600.

>Praktykuję od lat ...

Prawdopodobnie przesadzasz. Chyba ze(to nie zlosliwosc) desktopu
uzywasz tylko do uruchomienia gierki. 1024 w grze to zupelnie co
innego niz 1024 w np.Corelu.
A moze ja mam slaby wzrok i powinienem isc do okulisty?

>raczej masochizm.
>
>Dlatego nie przepadam za Sony.

To najlepsze 1024 jakie widzialem na 15". Porownywalne ogladalem
tylko na
Packard Bell.

>Zwykłe fonty. Jak to po co? Aby więcej informacji zmieściło się
na ekranie.

Jak zapakujesz takie fonty to nie wiem czy bedziesz mial duzo
wiecej tych informacji (tylko wiecej okien z wielkimi fontami), w
dodatku Corel bedzie sie
strzepil.

>IMHO maksymalna czytelna rozdzielczość bez bólu oczu (oczywiście
własnych).

To zawezanie problemu. Chcesz powiedziec ze geometria i
"odwzorowanie kolorow" ktore ja bym nazwal raczej nasyceniem nie
sa wazne w domu/biurze?

>monitora.
>
>Znajomi od CAD-ów i PhotoShopów mają inne kryteria : Geometria i
>odwzorowanie kolorów. Bez namysłu schodzą z rozdzielczością.

To wlasnie przy CAD-ach rozdzielczosc ma zasadnicze znaczenie.
Ale czy to sie nie wiaze jedno z drugim? Przeciez wartosc
monitora okresla jakosc obrazu i parametry przy jak najwyzszych
rozdzielczosciach.
Odwzorowanie kolorow to inna kwestia, ktora nie tyle jest zalezna
od monitora co programow kalibrujacych zgodnosc z drukarka.
Kazdy dobry monitor, ktory ma pelny zakres nasycenia skladowych
RGB potrafi wiernie odwzorowac kolor. Kwestia tylko w jego
skalibrowaniu

>Zobaczymy jak to się rozwinie ...

Ciekawe bo nagle odnotowalem wysyp postow, chyba ze 140. Ale to
chyba nie tepsa bo wchodze na nia i dalej chrzan.

pozdrawiam

--
winDoZo