Odp: co myslicie o takiej konfiguracji?

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 31 May 1999 - 13:51:14 MET DST

Cześć,

> AFAIK fabryk to oni maja znacznie wiecej niz dwie, ale ja mam
> inna teorie na ten temat: IMHO to utarty poglad i nie narazi sie
> nikomu ten kto najezdza na Daewoo.

Wysoce prawdopodobne acz tendencyjne. W ten sposób można obalić każdą opinię

> To podstawowe wady. Powiesz ze trudno znalezc monitor ktory bylby
> calkowicie tych wad pozbawiony - zgodze sie. Ale te Hyundaie z
> ktorymi mialem do czynienia byly nimi przesycone.

Rozumiem. Ideałów nie ma oczywiście ale wsród całej serii 15"-tek za podobną
cenę te najbardziej mi odpowiadały. Ostatni zakupiony był przed ok. 9
miesiącami w ciemno i nie sprawił zawodu.

> Na 15" monitorze obraz jest ostry (wg. moich kryteriow) do rozdzielczosci
800x600.

Właśnie. U mnie musi być 1024 w 75 lub najlepiej 85Hz. Tu różnice są już
znaczne. Co ważne duże znaczenie ma również karta graficzna. Na
nieodpowiedniej monitor nic nie pomoże.

> Prawdopodobnie przesadzasz. Chyba ze(to nie zlosliwosc) desktopu
> uzywasz tylko do uruchomienia gierki. 1024 w grze to zupelnie co
> innego niz 1024 w np.Corelu.

Corel jest programem graficznym. Nie zrozumieliśmy się. Biorę pod uwagę
niegraficzne aplikacje biurowe (Word, Excel itd).

> A moze ja mam slaby wzrok i powinienem isc do okulisty?

Nie wiem. Używam z powodzeniem 1024 na 15"-kach od lat. Po wiele godzin
dziennie.

> Jak zapakujesz takie fonty to nie wiem czy bedziesz mial duzo
> wiecej tych informacji (tylko wiecej okien z wielkimi fontami), w
> dodatku Corel bedzie sie strzepil.

Przeciez napisałem, że używam tylko małych fontów.

> To zawezanie problemu.

Oczywiście.

> Chcesz powiedziec ze geometria i "odwzorowanie kolorow" ktore ja bym
nazwal raczej nasyceniem nie
> sa wazne w domu/biurze?

Są IMHO ważne tylko w przypadku programów graficznych.

> To wlasnie przy CAD-ach rozdzielczosc ma zasadnicze znaczenie.

Oczywiście. Ale jak obraz się rozjeżdża w danym trybie to wolą zmniejszyć
rozdzielczość. Nie polemizuję. To ich zdanie. Oczywiście monitory 15"-calowe
wywołują u nich uśmiech politowania (ciekawe bo jeszcze niedawno marzyli o
nich).

> Ciekawe bo nagle odnotowalem wysyp postow, chyba ze 140. Ale to
> chyba nie tepsa bo wchodze na nia i dalej chrzan.

Nie to ktoś inny ...

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."