Re: Roznica miedy PII a Celeron

Autor: dzieciol (pstry_at_puszcza.netom)
Data: Sat 29 May 1999 - 02:04:54 MET DST

Pixel wrote:

> He, He, He :-)))
> A ja kupilem sobie zwyklego DIMMa rok temu (nie 100Mhz). 3 miesiace temu
> podkrecilem sobie iP-200MMX do 250Mhz (2.5x100) i jeszcze nic mi sie nie
> zawiesilo co jest o tyle ciekawsze, ze mam Win98pl :-))) Nie rozumiem
> tylko dlaczego wiekszosc CELERONow wiesza sie przy 100Mhz skoro moj
> Intel-250
> chodzi perfekcyjnie czasami nawet cale dnie bez zwisow?

A mozna wiedziec skad te rewelacje o wieszaniu?

PS. Mowa o kreceniu na rozsadne szybkosci tj np C300a na 450 a nie powyzej
teoretycznych mozliwosci /gdzies miedzy 530 a 570/ jak np proba krecenia C466 na
szynie 100 /mnoznik 7 x 100/czy nawet C360 /mnoznik 5.5 x 100/.

PS2. Jezeli zastanowisz sie nad tym co powyzej napisalem to dojdziesz do
wniosku, ze na szyne 100 MHZ nadaja sie wlasciwie tylko Celerony 300 i mniejsze.
I prawda jest taka, ze jezeli juz pojda na 100 a zdecydowana wiekszosc
pojdzie-jezeli zachowane sa odpowiednie warunki napiecia i chlodzenia i
oczywiscie nie jest to plyta firmy 'krzak' to nie ma problemu z "wieszaniem".

PS3. Dobrze jest jezeli zabiera sie glos na jakies tematy potrenowac wczesniej
samemu podkrecenie jednego procka, czy drugiego, poczytac co nieco-dla
rozgrzewki proponuje grupe alt.comp.hardware.overclocking a potrafi tam byc i
800 postow na dzien i to glownie dotyczacych kreceniu Celerona (300A) wlasnie a
dopiero potem wyglaszac wlasne zlote mysli lub powtarzac co ciocia powiedziala
jednemu panu.