Re: Chlodzenie - jakie metody ?

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 27 May 1999 - 13:25:24 MET DST

[...]
> W ogolnych zastosowaniach chlodniczych ogranicza to uzycie modulow
> Peltiera do przypadkow kiedy brak czesci ruchmych i wysoka iezawodnosc
> jest wazniejsza od sprawnosci energetycznej. W komputerze niby blisko
> takiego stanu - pozostaje jednak problem czy wentylator zasilacza da
> rade usunac z obudowy cieplo rozpraszane przez Peltiera - przypominam
> - procesor+wiatrak to powiedzmy 10W, procesor+peltier+radiator (z
> wiatrakiem czy bez) to juz (przy takiej samej mocy traconej w
> procesorze - zakladamy nadal te 10W) cos okolo 40W - procesorowi moze
> [...]

Dlatego najlepiej mieć obudowe otwartą przy zamontowanym Peltierze.
Ja się skusze na zakup tego cuda (120zł+ przesyłka) i wypróbuje.
Tak się dobrze złożyło, że po starej obudowie zostął mi zasilacz 200W
więc to do niego podłącze Peitera. Przez to zasilacz w komputerze nie będzie
obciążony dodatkowymi watami. Jedna jedyna rzecz jakiej się obawiam to
skraplanie
się wody na procesorze. Będe to musiał jakoś tak zrobić aby procesor miał
nie mniej
niż 15*C wtedy para skraplac się nie powinna. Od strony grzewczej Peltiera
zamontuje
radiator od PII z kilkoma wentyaltorami.

ps. Jak za jakiś czes nie będze odpowiadał na posty i maile to znaczy, że
mój procek
zamienił się kulke lodu ;-))

--
Pozdrawiam