Re: overclocking P166MMX

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 24 May 1999 - 23:23:57 MET DST

>Jesli ma wiatrak i radiator, to nie ma obawy - spali sie wtedy, kiedy sie
>przegrzeje - o tym nizej.

A co może z radiatorem i wentylatorem nie może się przegrzać ?
Szczegulnie przy małym radiatorze z małym wentylatorkiem szansa
spalenia jest i to nie ulega wątpliwości.

>Robiles to juz, ze sie wypowiadasz?

Tak robiłem choć nie stosowałem pojedynczego zasilania tylko zwyczajne
podnoszenie napięcia z podwójnym zasilaniem.
Przy iP200MMX na 83x3 temperatura była ponad 40*C przy obudowie
otwartej oraz ok. 50*C przy obudowie zamkniętej a to nie jest niska
temperatura.
Dodam, że nie podwyższałem napięcia a procesor był 200Mhz a nie 166.
Różniece przy podnoszeniu napięcia przy K6-2 300 (nie mam obecnie iP166)
na 2.4V jest ok 5*C.

> Roznica miedzy podkreconym na 2.5x100
>przy standardowych ustawieniach, a 3x83 przy pojedynczym zasilaniu jest
>rzedu 2 stopni. Czyli pomijalnie mala.

No jakoś nie dowierzam w te 2 stopnie różnicy.

>I co z tego?

I to, że szansa padnięcia procka wzrasta z czasem szybciej niż normalnie.

> Podkrecenie Celerona o >=50% rowniez skraca mu zywotnosc, a
> jednak wszyscy to robia.

Celeron to Celeron a nie iP166mmx.
W Celeronie dano dużo większy zapas mocy niż w iP166 co i tak nie oznacza,
że
podkręcanie Celerona nie ma swoich skutków ubocznych w postaci
przyspieszonego
zużywania się procesora.

> W kazdym razie dolozenie tej polowki wolta na
> proc nie zuzylo go na tyle, by dzialal mniej niz rok (moj stary wlasnie
doszedl do 14 miesiecy i nic nie wskazuje na to, by sie mial skonczyc).

Równie dobrze może chodzić 5 lat albo 5 miesięcy.
Na to regółki nie ma.

--
Pozdrawiam
file://==PhoeniX==\\