Re: glosny zasilacz

Autor: Tomasz K. Kwiatkowski (kwiatkowski_at_softlab.ii.uj.edu.pl)
Data: Sat 22 May 1999 - 13:58:24 MET DST

Marcin Frankowski wrote:

> 3. Silnik wentylatora mocno się przegrzewa? Na przykład zwarcia
> międzyzwojowe powodują spadek mocy i silne nagrzewanie się być moze wirnika,
> oś wirnika termicznie zwiększa średnicę, większe tarcie w łożyskach (czyli w
> połączeniu ze spadkiem mocy zatrzymywanie się), w efekcie łożyska wycierają
> się. Efekt: tuż po włączeniu silnik terkocze głośno, bo luzy w łożyskach
> duże, po pewnym czasie pracy oś nagrzewa się na tyle, by zwiększyć średnicę,
> i terkotanie zmniejsza się albo znika. Posmarowanie zwłąszcza gęstym olejem
> [...]

Rozumiem, że ten wątek zaczął się od wentylatora w zasilaczu i tego
powyższy post dotyczy. Mam pytanie, czy podobne mogą być przyczyny
warkotu wiatraczka _na procesorze_ (na Celeronie). Objawy: przez minutę
po włączeniu wiatraczek warczy, głośność się zmienia, wreszcie zawyje i
cichnie. W tym czasie widać (w bios) że nie zdążył się rozkręcić,
dopiero kiedy ucichnie wiatraczek osiąga przepisowe obroty.
Czy polecacie:
1) wymienić wiatraczek na inny, tani
2) wymienić wiatraczek na inny, możliwie lux
3) próbowac coś naprawić - domyślam się, że równiez operować olejem.

Ciekawy jestem Waszego zdania

Tomek

--
## kwiatkowski_at_softlab.ii.uj.edu.pl ## Gra multimedialna, schizografy