Re: glosny zasilacz

Autor: PeterPan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 20:01:49 MET DST

| Hi
| Prawdopodobnie to wiatrak wpada w drgania.

Tak tez mysle.

| Masz kilka mozliwosci rozwiazania tego problemu:
| 1. wymienic wiatrak na nowy na lozysku kulkowym (ball bearing),
| niestety wydasz kolo 30-40 zlotych a jak sie zabrudzi kurzem
| to tez moze warczec.

Swego czasu szukalem takiego wynalazku ale nigdzie nie moglem go kupic.
Wiesz moze gdzie (na terenie Warszawy) mozna nabyc takie cudenko?

| 2. wymienic wiatrak na nowy ( kolo 15 zl ) i w zaleznosci od obciazenia
| zasilacza ( zalezy co masz w kompie )

mam obudowe midi a obciazenie to: 2*HDD, oczywiscie FDD + CD-ROM, 2*karta
ISA, 2*karta PCI

|dobrac rezystor ( 30 - 100 Ohm)
| polaczony szeregowo z wiatrakiem. Najtansze rozwiazanie.

Juz raz wymienialem wiatraczek ale "rezystorowego" rozwiazania nie znalem.

| 3 zrobic jak powyzej zamiast rezystora zastosowac regulator obrotow
| wiatraka w zaleznosci od temperatury radiatora ( jezeli to ATX to ma
| dwa? radiatory

nie pamietam ile ich jest

|i wtedy czyjnik temperatury podlacz do cieplejszego
| u mnie to ten mniejszy)

Dobrze, ale napisz skad wiziac ten czujnik i jak to podlaczy elektrycznie?
Nie jestem tak biegly jak Ty w tych sprawach.

Dziekuje za pomoc i prosze o dalsze wyjasnienia.

--
CU
PeterPan