Re: Linux'owe pytanko

Autor: Pawel Swirek (swierk_at_SPAMERZY-TO-LAMERZY.student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 18:45:02 MET DST

On Thu, 20 May 1999 21:01:10 +0200 Daniel Baranowski <nosky_at_guru.bloknet.com.pl> wrote:

> Ten pomysl jest dobry, ale moze lepiej zrobic to bez dyskietki...?
> Instalujesz Lilo w boot sektorze PARTYCJI z Linux'em - NIE W MBR.
> Piszesz ze masz jeden dysk z dwiema partycjami (na to wychodzi), wiec
> musisz uwazac zeby nie zapisac Lilo w MBR a tylko w boot'cie dysku

Tyle, że w takiej sytuacji wyskoczy ci komunikat:
Invalid partition table
gdy chcesz zabootować kompa. Tak, że nie jest to za dobry pomysł.

> Linuxowego. Po instalacji kopiujesz jadro systemu na dysk z Win95 np. do
> kartoteki c:\linux (jadro ma nazwe zazwyczaj vmlinuz lub zImage i powinno
> byc w katalogu pod Linuxem: /boot :) ). Nastepnie w autoexec'u pod dos'em
> tworzysz menu startowe a w nim jeden label wlasnie dla Linux'a.
> Wpisujesz mu jedyna komende (w config.sys nic nie dawaj poza menu):
> c:\Linux\linux.bat

To nie jest do końca dobre, bo nie wejdziesz na single, a poza tym ze
względów bezpieczeństwa nie jest to dobre. No, chyba że jako jedyny ma
się dostęp do komputera.

> Plik linux.bat moze wygladac przykladowo tak:
> rem Wylaczenie smartdrive'e
> smartdrv /C
> rem Odpalenie Linux'a
> c:\Linux\loadlin c:\Linux\vmlinuz root=/dev/hda2 ro vga=3

Z tym ro czasem są problemy. Mnie to nie chciało działać, jak mu wpisałem
ro.

> Przy czym: root=/dev/hda2 wylacznie gdy masz partycje Linux'owa ustawiana
> jako dysk primary a nie jako logical na partycji rozszerzonej (wtedy to
> bedzie
> /dev/hda5 - lub wiecej), ro - read only, mozesz pominac ale na poczatku
> lepiej

O ile z tym ro system się zabootuje.

> Jeszcze jedno - po konfiguracji i kompilacji jadra do swoich potrzeb
> bedziesz
> musial je zgrac do kartoteki C:\Linux i ewentualnie na dyskietke.

A tego trochę jest. No, chyba, że najpierw zgrać do /boot, a potem
cd boot
mcopy * c:Linux
Pod warunkiem, że masz zainstalowanego mtoolsa

> P.S.
> nie przejmuj sie roznicami w nazywaniu jadra.... vmlinuz i zimage to to
> samo

Zgadza się. Co dystrybucja, to inne nazewnictwo. Po skompilowaniu jądra
zostaje nazwa zImage.

--
Paweł Świrek  @KING_CRIM on IRC, IRC-admin @ Cracow.PL.EU.Kewl.Org   1
Mailto: swierk_at_student.uci.agh.edu.pl                                2