Re: glosny zasilacz

Autor: Wojciech Stec (wstec_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 08:22:24 MET DST

PeterPan napisał(a) w wiadomości: ...

>Mam zasilacz ATX. Od okolo roku (w tej chwili ma juz prawie dwa lata) mam z
>nim problemy. Jest bardzo glosny. Przy odpalaniu komputera slychac
>przenikliwe, glosne warczenie, ktore cichnie w znacznym stopniu po kilku
>minutach. Zasilacz jednak i tak dziala glosno.
>Jak mozna go skutecznie wyciszyc?
>Wymienialem juz wentylator, rozkladalem i smarowalem wentylator. Wszystko
>wystarczy na kilka tygodni. Co mozna z tym fantem zrobic?

Hi
Prawdopodobnie to wiatrak wpada w drgania.
Masz kilka mozliwosci rozwiazania tego problemu:
1. wymienic wiatrak na nowy na lozysku kulkowym (ball bearing),
     niestety wydasz kolo 30-40 zlotych a jak sie zabrudzi kurzem
    to tez moze warczec.
2. wymienic wiatrak na nowy ( kolo 15 zl ) i w zaleznosci od obciazenia
    zasilacza ( zalezy co masz w kompie ) dobrac rezystor ( 30 - 100 Ohm)
    polaczony szeregowo z wiatrakiem. Najtansze rozwiazanie.
3 zrobic jak powyzej zamiast rezystora zastosowac regulator obrotow
   wiatraka w zaleznosci od temperatury radiatora ( jezeli to ATX to ma
    dwa? radiatory i wtedy czyjnik temperatury podlacz do cieplejszego
    u mnie to ten mniejszy)

Pozdrawiam Wojtek wstec_at_friko2.onet.pl