Re: Antypiracka prowokacja Corela czy zakup kontrolowany ?

Autor: Pawel Paluszynski (pawlak_at_worldcom.gda.pl)
Data: Thu 20 May 1999 - 19:22:14 MET DST

>Ja rozumiem intencje, kazdy rozumie.
>Ale jak pisza koledzy na liscie prawo, obowiazuje prawo autorskie
>i o zadnej abolicji nie slyszalem.

Abolicja byla dawno temu, jak weszla w zycie ustawa o prawie autorski.

>W prasie, telewizji co tydzien pisza o akcji przeciw piratom.
>To albo wolno miec , uzywac pirackie plytki Corela, albo nie wolno.

Nie wolno, ale jezeli przed tym jak zlapie Cie policja kupisz oryginalna
plytke z Corelem, to Corel nie wniesie oskarzenia i zaden sad Ci nic za to
nie zrobi.
Oto cytat z programu CorelDraw! 8.0

"Niniejsze oprogramowanie jest własnością firmy Corel Corporation i Corel
Corporation Limited i jest chronione prawami autorskimi. Jakiekolwiek jego
powielanie w części lub w całości jest surowo wzbronione."

CorelDraw jest wlasnoscia firmy Corel Corporation i moz

> [...]
>a udostepnienie policji bazy klientow ktorzy kupili soft oddajac
>pirackie programy to trzecie.
>
>Moze ktos sie wypowie, czy prokurator mkoze zadac wydania listy
>klientow, ktorzy kupili soft oddajac piracki ?
>
>Z tego co ludzie pisza, to moze zadac, a nawet , wedlug proponowanej
>poprawki do ustawy o prawie autorskim, z ustawy bedzie zobowiazany do
>zadania wydania takiej listy i z urzedu wystapi o naruszenie praw
>autorskich.
>A opinia Corela nie ma znaczenia , gdyz ochrony praw autorskich nie

Zrzec sie nie mozna. Ale autor oprogramowania moze zlozyc wniosek do sadu o
oddalenie sprawy, poniewaz nie wnosi skargi o naruszenie praw autoskich.

>Prokurator bedzie zobowiazany chronic prawa autorskie Corela
>przez cal;y czas, niezaleznie od promocji.

A jak kiedys