Re: BX AT dla Slot1

Autor: winDoZo (windozo_at_kki.net.pl)
Data: Wed 19 May 1999 - 17:19:30 MET DST

Kris wrote:

>Cześć,

nagle bedzie sie dobrze krecil i dzialal stabilnie?

>To właśnie chciałem powiedzieć. Ja nazywam takie procki "pograniczem
>overclockingu". Nie pytaj jak to się dzieje ale spotkałem się z tym
>wielokrotnie. Problem leżał tylko w płycie (wyeliminowałem wpływ
>pozostałych czynników). Abit zachowywał się podobnie.

Tzn ze na Abicie tez chodzil, czy tez ze nie chodzil?:)

>Tak samo jest z
>pamięciami. Używam teraz takich co na Asus'ie działały na 133MHz a na
>Abit'ie wychrzaniały się na 112MHz (wiem, że to skrajny przypadek).

Wygladaloby zatem ze Asus jest mniej wymagajacy a to teoretycznie
nienajlepiej swiadczy o plycie.Jak mowi przyslowie pszczol: co chodzi na
wszystkim nie chodzi dobrze. Jednak masz racje, nie ma co tu mieszac teoria.
Trzeba by bylo wnikac szczegolowo w architekture plyty, dokumentacje
techniczna, mechanizmy wspolpracy Bios z magistrala itp,itd.
Rzeczywiscie jest mozliwe ze subtelne mechanizmy podawania pradu na
poszczegolne elementy podzespolow pozwalaja im pracowac na wyzszych
parametrach, ale sa to juz tajemnice inzynierow Asus'a.I jednoczesnie
praktyka pokazuje co pokazuje i do nikad prowadzi spieranie sie na polu
teorii.

>SoftMenu nie ma nic do tego. Nie ma znaczenia czy 2.2V uzyskasz poprzez
>Bios czy odizolowanie pinów.

Celowo pominalem A-Bit'a poniewaz zalozylem ze nie bedziemy zmieniac
napiecia. Moglem napisac ze go nie pomijam, pod warunkiem ze nie bedzie
kombinacji z napieciem w softmenu.

>Nie wiem. Teoria mnie nigdy nie interesowała. Dlatego też bulę za Asus'y
>bo przez mój PC przewijają się różne procki i pamięci a nie lubię
>kłopotów (a że do tego są bardzo szybkie to jeszcze lepiej).

Tak. Myslalem tez nad P2B, ale jest drogi.Gdyby kosztowal tyle co A-Bit
na pewno bym go kupil.Szczerze mowiac nigdy nie lubie wyrzucac
niepotrzebnie forsy kiedy jest mozliwosc osiagniecia podobnego rezultatu
mniejszym kosztem.Asusa mialem tylko jednego, nie obslugiwal nawet
MMX-a(jednonapieciowy VX) byl z drugiej reki. Chodzil przyzwoicie, nie bylo
klopotow. Ale zawsze nurtowalo mnie pytanie: czy Asus jest taki drogi bo
jest taki dobry, czy jest taki dobry bo jest taki drogi?
Czy naprawde niema ludzi ktorzy maja problemy z Asus'ami?

>Też w to wierzyłem.

Nie chce sie wierzyc:)

>Bez lutownicy nie uzyskasz 2.1V. Piszmy o 2.2V. Ale wciąż chyba nie
>rozumiesz. Napisałem dokładnie : są takie procesory. Naiwna jest wiara,
>że Asus załatwi problem z każdym procesorem.

No wlasnie. Ale Asus ponoc dosc dobrze trzyma sie specyfikacji Intela co do
parametrow pracy CPU. Wydaje sie wiec logicznym ze powinny na nim bez
specjalnych zabiegow chodzic tylko te z poza pogranicza.
Nie wyjasniles jeszcze dokladnie co oznacza dla Ciebie to pogranicze, ale
chyba to samo co dla mnie. Chodzi o proca, ktory
nie chce chodzic, albo chodzi niestabilnie bez podniesienia mu
napiecia.Zatem nie sprawdzalem tego, ale nadal nie chce mi sie wierzyc ze na
P2B nagle ozyje bez podnoszenia napiecia - caly czas to zaznaczam.

Na takim BXCel'u to zrozumiale. Tam niby jest te 450Mhz na 300A ale
chodzi jak by ich wcale nie bylo - procek sie nie meczy.
Nie przyszlo mi to wczesniej do glowy, ale teraz sie zastanawiam czy nie
daloby sie na tym badziewiu mocniej go podbic.

>Kto twierdzi, że Abit dobrze działa na badziewnych pamięciach? Abit jest
>znakomitą płytą ale pamięci lubi mieć dobre. Nie dziw się, że BXCel jest
>taki tolerancyjny. Inni wyciągają maksimum szybkości z elementów
>zmuszając je do pracy na granicy stabilności. Jak myślisz, dlaczego
>(m.in.) BXCel nie grzeszy szybkością?

Dokladnie ale:
Wczesniej pisales o Asusie ze ciagnal pamieci na 133 ktorych A-Bit nie
udzwignal na 112. Czyzby A-Bit byl bardziej pod tym wzgledem wymagajacy
od Asus'a a wiec lepszy? Ta sama analogie mozna przeciez zastosowac do
procesora czyz nie?

>Eeee. Chodzi o karty AGP x2 (oprócz Rivy ZX, która ma własne pomysły
>obsługi transferu). Typowe z tanich kart były problemy z i740.

i740 z tego co sie orientuje mial w ogole problemy z wiekszoscia, jesli nie
ze wszystkimi nie-intelowskimi chipsetami na poczatku.

Sam wiesz zreszta jak Intel podchodzi do tematu kompatybilnosci sprzetu.
Przypuszczam, nie wiem tego na pewno, ale prawdopodobnie Intel nie
udostepnial na poczatku specyfikacji i740 producentom konkurencyjnych
chipsetow i stad te problemy z kompatybilnoscia.

>Każdy ma prawo mieć własną opinię.

Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem OEM a wiec udany dla ludzi zajmujacych
sie skladaniem kompow. Komputer na nich powstaje szybko i bez problemow. A
jak pozniej chodzi to juz inna bajka.

pozdrawiam

--
winDoZo